Gjest Skrevet 2. mars 2008 #1 Skrevet 2. mars 2008 Jeg tror ikke det i uoverskuelig fremtid og det er jo bare trist. Hvert 3. offer er barn....og snart er det vel ingen på Gaza som husker hvordan det er å leve uten daglig frykt for nye angrep. Vi er faktisk utrolig heldige som bor i et flott og ikke minst trygt land.
KaMa Skrevet 2. mars 2008 #2 Skrevet 2. mars 2008 Ja det tror jeg. Altså at det blir det en gang. I overskuelig fremtid er jeg dog usikker. Men ser man på konfliktene som har vært i de forskjellige epokene, i de forskjellige sivilisasjonene, så har de jo faktisk tatt slutt. Så jeg kan ikke helt se hvorfor ikke midtøsten også skal gå over i en ny tid, en eller annen gang..
dritgrei hei hei! Skrevet 2. mars 2008 #3 Skrevet 2. mars 2008 Nei det tror jeg ikke.... Dette er en krig som alltid kommer til å pågå, fordi det er religionen og personlig overbevisning om tin gsom ikke lar seg bevise som er årsaken til hele konflikten. Du har rett, vi er heldige, og hvis vi føder nok barn og gir dem en god nok barndom så kan det hende at vi kan snu den litt skremmende trenden. Tenk om verden ble styrt av en hel flokk lure unger som vil gode ting... det hadde vært fint!
KaMa Skrevet 2. mars 2008 #4 Skrevet 2. mars 2008 Krig og religion har vært et tema i all tid. Tror ikke spanjolene som opplevde at landet dems var okkupert i århundre trodde at de noensinne skulle oppleve å få landet tilbake. Realiteten er en annen i dag.
Gjest Skrevet 2. mars 2008 #5 Skrevet 2. mars 2008 En annen ting som er like tragisk er at når det kommer nyheter fra Gaza området går det rett inn og ut igjen....whats new liksom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå