Gjest Skrevet 2. mars 2008 #1 Skrevet 2. mars 2008 Det skjer jo en ny voldtekt hver dag jo nesten! Jeg er kanskje slem nå, men hvorfor er enkelte så "dumme" og tenker "det skjer jo ikke meg"? De damene som går alene hjem på natta etter å ha vært på byen f.eks. kan jo ikke ha tenkt så langt da. Jeg tør ikke ta bussen hjem engang jeg. For den stopper altfor langt fra huset vårt. Så da blir det taxi. Det er dyrere så klart, men garantert verdt det den dagen man blir overfalt på vei hjem. Jeg blir kvalm hver gang jeg leser om damer/jenter som blir voldtatt. Det må være det jævligste man kan oppleve. Nei, damer.... ALDRI gå alene hjem!!!
Gjest Skrevet 2. mars 2008 #2 Skrevet 2. mars 2008 Man kan jo ikke gå å tenke sånn, da blir man jo gal..Jeg gidder ikke bruke 400kr hver gang jeg skal hjem fra byen bare fordi det kanskje kommer en voldsmann. Skal jeg gå å være redd konstant da? Hvem har vunnet da?
Ezmeralda Skrevet 2. mars 2008 #4 Skrevet 2. mars 2008 Synes det er værdt 400 kr å unngå å bli voldtatt... Jeg tar taxi hjem om kvelden!
Sessa ruger igjen... Skrevet 2. mars 2008 #5 Skrevet 2. mars 2008 Jeg er sjelden ute, men når jeg er det så går jeg alltid sammen med noen venninner til buss, taxi eller hjem. Alene vil jeg ikke gå!! Ringer alltid mannen min og sier hvor jeg er og hvordan jeg kommer meg hjem. Fra taxien så sender jeg alltid mld med taxi nr, eller ringer og prater hele veien hjem. Er enig at det ikke er bra om man går rundt og føler frykt hele tiden, men jeg synes ikke det er så rart man gjør det så mange voldtekter som skjer nå. Jeg vil heller være forsiktig...
Gjest Skrevet 2. mars 2008 #6 Skrevet 2. mars 2008 Jeg sa vel aldri at jeg går rundt og er redd hele tiden! Jeg sa bare at jeg ikke skjønner de som går alene hjem fra byen eller andre steder etter at det har blitt mørkt. Jeg er nesten aldri ute selv heller, men hvis jeg først er det, så passer jeg på å ha penger til taxi. Jeg drar aldri ut hvis jeg ikke vet at jeg enten blir henta eller har anledning til å ta en taxi hjem. Da jeg bodde midt i byen, gikk jeg ofte alene hjem, men jeg syns alltid det var skummelt, selv om det bare var et lite stykke å gå. Om sommeren sykla jeg, så da gikk det fortere.
Hva skjer'a?♂ Skrevet 2. mars 2008 #7 Skrevet 2. mars 2008 Jeg går aldri alene heller, har bodd veldig sentralt i Oslo hele livet og aldri gått alene rundt på natten. Blir aldri med fremmede hjem osv... Jeg går heller aldri rundt å tenker mye på det eller er redd...tar bare noen forhåndsregler for egen sikkerhet. Jeg mener at kvinner skal kunne gå hvor som helst når som helst å være trygge. Dette er et samfunnsansvar. Vil jobbe for dette, men så lenge det ikke er slik passer jeg godt på meg selv. Når det er sagt vet en aldri hvor en voldtektsmann kan dukke opp, altså. Så det kan selvfølgelig skje meg også.
meg & to små vampyrer Skrevet 2. mars 2008 #8 Skrevet 2. mars 2008 Men de fleste voldtekter skjer jo ikke av fremmede voldtektsmenn som "lurer i buskene om natta", men av folk man kjenner... Så om man skal helgardere seg, må man gjøre litt av en jobb..
Verbena Skrevet 2. mars 2008 #9 Skrevet 2. mars 2008 Noen ting kan man faktisk ikke forsikre seg mot at skjer. Voldtekter skjer ikke bare som bakholdsangrep på vei hjem fra byen. De fleste skjer i ditt eget hjem eller i hjemmet til noen du kjenner godt. Går ofte hjem om natta jeg, ikke noe farligere enn å gå alene på steder folk sjelden går midt på dagen. Går alltid med nøklene i hånda, sånn at en nøkkel stikker ut mellom to fingre. Vet hvor jeg skal slå for å få et forsprang, selvforsvar er genialt. Også går man aldri når man er for full, da bruker man de ekstra pengene på taxi. Skal man gå å ta forhåndsregler på absolutt alt så ødelegger man sitt eget liv. Er jo en riskio hver gang man setter seg i en bil, hver gang man som fotgjenger krysser en vei, hver gang man fly, hver gang man tenner stearinlys. Vi tar sjangser hver eneste dag på veldig mye. Tro på at du har viljestyrke og agresjon nok i deg til å ta igjen om du noen gang skulle bli overfalt. Ikke la overgiriperne få makt over deg. Jeg har levd i et psykisk og fysisk misbrukende forhold, sliter med sosial angst og har store problemmer med å slippe folk innpå meg. Men jeg gir ikke noe som kanskje kan skje makt over meg.
Gjest Skrevet 2. mars 2008 #10 Skrevet 2. mars 2008 Nå er det ikke voldtekt av kjente folk man leser om i avisene så at det skjer mange voldtekter som er "helt tilfeldig" er sikkert. Jeg går aldri alene på kveld eller natt, og føler at man faktisk må ta eget ansvar for sin sikkerhet. Selvfølgelig er det like kiipt hver gang noen blir voldtatt i en pirat-taxi, men samtidig så velger man faktisk å ignorere velmennende råd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå