Knøttefrøken Skrevet 2. mars 2008 #1 Skrevet 2. mars 2008 Vondt? Ubehagelig? Blødde du mye/lite? Bivirkninger? Jeg skal sette inn til uka og gruer meg masse...
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 2. mars 2008 #2 Skrevet 2. mars 2008 Hei hei=) Jeg fikk satt inn spiral for ca. 1 måned siden, og grua meg akuratt som deg;) Helt ærlig så HATER jeg alt som har med å fikle der nede (hos gynekolog da) heheh:P Detvar vel ikke veldig vondt, men ubehagelig var det i det hun satt en ting inni der..(ikke spiralen, men en annen ting som jeg ikke vet hva var.. ) Det kjentes ut som mensensmerter der og da! Ikke noe verre!! Og det var UTROLIG fort gjort! =) Bare slapp av ... så går det kjempe fint.. Jeg fikk tips om å ta en 1-2 pinex en time før jeg skulle inn, fra en side jeg leste på.. Gjorde dette.. Og aner ikke om det hadde noe å si. Men det sto at det kunne være smertelindrende... så om du gruer deg mye, så kan du jo gjøre dette! =) Jeg hadde faktisk ikke noe særlig blødning etter på, var min 6. dag med menstruasjon jeg fikk satt den inn.. og jeg var vel ferdig men mensen dagen etterpå... Eneste forskjell jeg merka var en del mensensmerter samme dag..Murringer liksom! Ellers hadde jeg ingen blødninger i mellomtiden, før nå. Da jeg har fått menstruasjon igjen.. Begynnte som ingenting, og økte etterhvert.. gikk liksom "andre veien" ... da jeg pleier å ha ganske mye de første dagene, og nesten ingenting de siste... Er på min 8. dag med menstruasjon.. så håper jeg er ferdig snart.... Ellers ingen bivirkninger som jeg har lagt merke til??? Eller jooo.. tror forresten jeg har en del humørsvingninger.. Gubben klager på at jeg blir sur veeeeldig fort.. hehe.. Så merker humøret er en del svingende ja... Ellers ingen plager med spiralen;) Herlig å slippe å tenke på prevansjon! Ikke gru deg! Dette går kjempe fint! Ta et par pinex en god time før du skal inn, og slapp av!! =) Skal love deg at det er overstått på null komma nix;) LYKKE TIL! =)
kajak&Daniel Skrevet 2. mars 2008 #3 Skrevet 2. mars 2008 Litt vondt, litt ubehagelig.. Blødde bittelitt i 2-3 uker etterpå. Jeg tok et par paracet en halvtime før jeg hadde time. Det vondeste var når han brukte ei tang inni der. Vet ikke om det var for å holde fast noe eller åpne noe eller hva der var. Blødde bittelitt når han løsnet den. Men det er ikke noe å grue seg til. Det går veldig fort, og var mindre smertefullt enn jeg hadde fryktet. Det som er viktig er å klare å slappe av i mage/underlivet, for da skal det gjøre mindre vondt.
Kosel Skrevet 2. mars 2008 #4 Skrevet 2. mars 2008 Gruet meg også... MEN det var jo ingen sak. Jeg klarte å slappe godt av og kjente det i det de førte spiralen inn, men det var verken vondt eller ubehagelig men man kjente det. Ellers syntes jeg det som var ubehagelig var når spektelumet blir satt inn... syntes alltid det er det verste...hehe
meg & to små vampyrer Skrevet 2. mars 2008 #5 Skrevet 2. mars 2008 Sånn opplevde jeg det: -gruet meg ja -tok ikke smertestillende og det var heller ikke vondt å sette den inn -etter den var satt inn fikk jeg magekramper, type menssmerter, ga seg etter 2-3 dager -begynte å blø etter innsettelse -fortsatte å blø hver dag i 6 mnd. -ingen andre bivirkninger
Nit@™ Skrevet 2. mars 2008 #6 Skrevet 2. mars 2008 Tips jeg fikk fra gynokolog. Ta maxdose (400mg) ibux 1-1/2 timer før du skal sette den inn. Ibux inneholder stoffer som gjør livmormunnen mykere. Jeg går til kontroller hos gynokolog hver 3. mnd og har hatt stor nytte av det! Leste over om pinex.. Tror ikke pinex inneholder samme stoff, for pinex blir jo som paracet, og paracet inneholder ikke det stoffet. Husker ikke hva det heter desverre. Men pinex vil jo uansett virke smertestillende!
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 2. mars 2008 #7 Skrevet 2. mars 2008 Du har helt rett Nit@ & Firkløveret, det er ibux man skal ta:) Ser nå at jeg skrev feil hehe:) Var ibux jeg mente! =)
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 2. mars 2008 #8 Skrevet 2. mars 2008 Den tangen du beskriver, det var den jeg også syntes var ubehagelig.. Kjente faktisk ikke når hun tok inn spiralen.. =) Så tangen var den som var mest ubehagelig.. men absolutt ikke kjempe vond eller no;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå