Gjest Skrevet 2. mars 2008 #1 Skrevet 2. mars 2008 Jeg kanikke svare på innlegga dine om Barbie, derfor egen tråd til deg. Innlegga dine er vekk, nappa ut, borte før jeg rakk å svare i Barbie-tråden (muligens fordi jeg sovna sammen med fireåringen i går og bare våkna for å kle av meg, slå av dataen og legge meg igjen i ettida). Kanskje du ble så fornærma av mangel på svar at du bare tok med deg innlegga igjen, kan værra det samma, liksom. Men til saken: mener å huske at du skrev om gravidbarbie, blant annet, og div andre rar-barbier. REgner deg dermed som ekspert. Jeg har nemlig oppdaga noe rart med en annen gammelbarbie hos vesla også: i ryggen har den to hull, ca 0,5 cm diameter, borti 1 cm dype, ved siden av hverandre (som alt i alt gjør halterneck lite pent, hehe), og lurer på om du har ide om hva som kan ha sittet der?
Gjest Skrevet 2. mars 2008 #4 Skrevet 2. mars 2008 JEg velger av estetiske hensyn å gå for KaMa sitt forslag. Du er nok et geni.
Gjest Skrevet 2. mars 2008 #5 Skrevet 2. mars 2008 Nei, det kan man si - her forsvinner det i hopetall :-P Ja, jeg vil nesten kalle meg en barbiekspert.... I ryggen er det to hull ja, jeg har hatt en sånn barbie... Nå må jeg tenke litt. Jeg mener å huske at alle gravidbarbier jeg har hatt, hadde to to hullene. Ellers hadde jeg en barbie som jeg husker hadde de hullene, og det likte jeg ikke. Jeg forsøker virkelig å tenke hva det var den barbien gjorde altså!! Men du, jeg mener det var ballerina barbien min. Og jeg tror det var fordi det bak var festet to blomster, eller så var det en sånn mekanisme så man kunne bevege et eler annet. Det irriterer meg fryktelig at jeg ikke kommer på det der nå! Jeg skal dra hjem til mamma en dag snart,gå opp på loftet, og lete å se om den fins i akkurat den samlingen! Skulle hatt bilde av 'a, sikker på at jeg hadde plassert det mye bedre da!!
Gjest Skrevet 2. mars 2008 #6 Skrevet 2. mars 2008 Hm, denne er ikke gravid, i hvert fall. Men den har sånne usannsynlig døve armer - permanent bøyd 90grader i albuen, så kanskje det er en ballerinagreie? Har du vært ute og gjort rampestreker, siden innlegga dine blir nappa? Du som er Maiken, fx?
Willemo Skrevet 2. mars 2008 #7 Skrevet 2. mars 2008 Mine eller *kremt* min datters vinge-barbier har utstående fester for vingene, og en knapp midt i mellom vingene som en kan trykke på og få vingene til å bevege seg. Ganske fine igrunn. Innoverhull tror jeg ikke vi har, og vi har en relativt tøff samlig..
Willemo Skrevet 2. mars 2008 #8 Skrevet 2. mars 2008 Kjapp korreksjon. Innoverhull. *fnis* Hull i ryggen på barbiene tror jeg ikke vi har og vi har en relativt tøff samling..
Gjest Skrevet 2. mars 2008 #9 Skrevet 2. mars 2008 Udødelig uttalelse, Willemo, "innoverhull tror jeg ikke vil har", lol!
Gjest Skrevet 2. mars 2008 #10 Skrevet 2. mars 2008 Jeg skal lete igjennom samlingen min når muligheten byr seg, men jeg har tanken på hva som var spesielt med barbie med hull på ryggen - eneste som gikk i hodet mitt når jeg jogget. Og min konklusjon er at det er ballerina barbien. Jeg mener et er noe spesielt du skal kunne gjøre. Men, nå har du satt sånne irriterende griller i hodet mitt, så må komme meg HJEM og opp på det loftet til uken! Hehe, jeg gjør alltid rampestreker, er aldri til å unngå. Jeg er derimot ingen Maiken, jeg heter forsåvidt noe helt annet. Derimot har jeg to venninner, samt en tremenning med navnet. Kanskje noen connections der. Men, jeg ville ikke vært for sikker. Later, gator.
Gjest Skrevet 2. mars 2008 #11 Skrevet 2. mars 2008 Supert. Bare husk nå at det er to av dem: 1. Batteri i ryggen, hvit "topp" (kun foran) med lysende puppekant og blomst i navlen (rosa). Lyset slås på ved å trykke på liten knapp i nakken. Har forresten også fastmonterte lange prismeøredobber. 2. To hull i ryggen, innoverhull som willemo kaller dem.
Gjest Skrevet 2. mars 2008 #12 Skrevet 2. mars 2008 1. Er dette en barbie fra tidlig eller sent 90-tall? Det er litt viktig å vite, da jeg tross alt ikke lekte med barbie i 1998 f.eks. Forresten har jeg sett barbie med blomst i navlen, men det var ikke i min samling. Veldig sikker. Den må være litt for ung for meg? 2. Den er jeg so to speak 110% sikker på at jeg har i samlingen min, så det skal jeg finne ut av.
Gjest Skrevet 2. mars 2008 #13 Skrevet 2. mars 2008 Der finnes internettsider for barbiesamlere, med forum og greier. Tipper at du får svar om du spør på et slikt;)
Gjest Skrevet 2. mars 2008 #14 Skrevet 2. mars 2008 1. Antar tidlig. Forrige eier er født i 1986, tror jeg, you do the maths. Husker hun og venninnene leika med dem sånn ca 1992-3-4... 2. Jippi-ai-ey.
Gjest Skrevet 2. mars 2008 #15 Skrevet 2. mars 2008 Vet det, har bare ikke orka menge med sånne ennå, det handler tross alt om noe jeg egentlig har hatt store prinsipielle motforestillinger om mesteparten av mitt liv, hehe. Ser for meg Charleene og Peggy-Sue og Barbie-samlingen deres...
Gjest Skrevet 2. mars 2008 #16 Skrevet 2. mars 2008 1. 22 i år, og eldre enn meg - da skal jeg finne ut av den og. Kjenner flust av jenter som har vært eiere av x-antall barbie figurer, finner ut av den og. 2. Det er støvete på loftet, så kan ta LITT tid.
Gjest Skrevet 2. mars 2008 #17 Skrevet 2. mars 2008 Vet ikke helt, leste om ei sånn barbiesamledame som hadde samlet fra hun var ung (engang på 1700-tallet), og nå hadde hun solgt hele sulamitten for flere mill. Har tro på å rote frem min egen samling- mest sannsynlig på loftet hos mamma og skaffe meg noen milioner selv. Men sannsynligheten er stor for at min glupske lillesøster har tatt knekken på dem- og skulle noen mot formodning ha overlevd henne, har vel lillebror for lengs verva dem i millitæret- sendt dem ut i krig og sprengt dem i filler.
Gjest Skrevet 2. mars 2008 #18 Skrevet 2. mars 2008 Antar (les: bare antar) - at hennes barbie samling var i noget bedre stand enn din. Selv beholder jeg hele sulamitten - for følelsesladet å skulle kvitte seg med noe så..... minnefult (er det et ord?)...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå