Sigyn - 2barnsmor :) Skrevet 2. mars 2008 #1 Skrevet 2. mars 2008 jeg er nå 18+3, og kjenner ikke liv.... har vel ikke kjennt noe serlig liv enda denne gangen, og det bekymrer meg litt.... det ies jo at man kjenner det tigligere 2gang enn 1 gang... ikke har jeg fått høre hjertelyd enda heller. var hos jordmor tidligere denne uken, men hun prøvde ikke å lytte engang. skal til UL på onsdag, og kjenner at jeg gruer meg forferdelig. har jo gravid-symptomer, så jeg prøver å si til meg selv at kroppen min forteller meg det som er rett, men ikke så lett heller. jeg har halsbrann, er trøtt, hormonell og har fått BL, så jeg har jo mange symptomer, men vanskelig å tro på dem for tiden kjenner jeg. JM målte sf da jeg var på kontroll, og målene er over streken, så det må vel være noe der... er bare så redd for å komme på UL og få høre at det ikke er noe inni der. at alt bare er en bløff, eller at babyen er død. vi prøvde ganske lenge for å få til denne her, så jeg tror det gjør meg ekstra bekymret. i tillegg må jeg dra alene på UL, og det har jeg ikke noe lyst til! sambo jobber, og kan ikke komme fra.... måtte lufte tankene mine litt.... sitter her alene hjemme sammen med lillegutt på 2,5år for 3. helga på rad.... mye jobb for mannen....
babysjuk82 Skrevet 2. mars 2008 #2 Skrevet 2. mars 2008 Kjenner meg ijen der gitt.er også mye bekrymra.skal på ul på onsdag eg også.e veldi redd de ikke finner liv,elr at d er noe galt m fosteret.er 9+3 eg dag. Kan hende morkaken din ligger foran babyen,da kjenner man ikke liv så godt. Det er ikke farlig.:-)
Gjest Skrevet 2. mars 2008 #3 Skrevet 2. mars 2008 Jeg er 17 uker på vei i dag og jeg tror jeg kanskje har kjent noe, men så blir jeg usikker etterpå. Synes jeg kjente noe allerede i uke 12, men så tok det lang tid, ca 4 uker, før jeg trodde jeg kjente noe igjen. Er 2. gangs. Skal ikke på ul før om halvannen uke, har heller ikke hørt hjertelyden enda. Men jeg tenker som så, at nå livmoren vokser og symptomene er der, så er det nok liv i babyen også. Kan hende at morkaka ligger litt annerledes denne gangen slik at du ikke kjenner det. Babyen veier jo ikke så mye, selv om det har blitt stort, så er jo også begrenset av hvor hardt det klarer å sparke også. Alt er sikkert helt fint, både hos deg og hos meg. Lykke til på ul, da : )
lanoforliten Skrevet 2. mars 2008 #4 Skrevet 2. mars 2008 Jeg hadde det også sånn... Sa det til jordmor da hun skulle høre hjertelyden i uke 13, at jg var redd hun ikke ville finne den og at det ikke var liv osv. Men da sa hun at så lenge det ikke var kommet smerter med blødninger var det sannsynligvis ingen fare. Hun fant hjertelyden raskt, og skal si jeg var lettet etterpå!!!
*Serenity* Skrevet 2. mars 2008 #5 Skrevet 2. mars 2008 Dette med å kjenne liv såpass tidlig - det kan godt være at morkaken ligger foran akkurat der du normalt ville kjent liv. Dessuten er det jo ikke unormalt ikke å ha kjent så mye liv så tidlig. Det går nok bra, skal du se - men skjønner at du blir bekymret, det ville nok jeg også blitt. Lykke til med UL! :-)
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 2. mars 2008 #6 Skrevet 2. mars 2008 Det går bra, kjente liv tidlig denne gangen i uke 14 men så ble det stille i mange uker til ca uke 20. Alt var bra med lillegutt på ultralyd og jeg hadde ikke trengt å bekymre meg. Ei på jobben min som også er annengangs kjennte også liv sent. Hun kjente det da hun var ca 22 uker på vei. Alt var bra med babyen hennes også
mammailin Skrevet 2. mars 2008 #7 Skrevet 2. mars 2008 Jeg er førstegangsfødende, kjente ikke liv før jeg va i sluttn av uke 22. Morkaken min lå foran på magen så det var nok derfor det tok litt tid før jeg kjente noe. Men når det først begynte så sparket han seg gjennom hele trimesteret. Er blitt litt roligere nå da, en er vell normalt, termin neste mandag så! lykke til hos jordmor!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå