Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt barn har alltid hatt en favorittside å ligge på--nå går jeg til fysioterapeaut med ham slik at han får tøyd ut på den andre sida..er litt bekymret for at han skal bli skjev..........noen flere i samme situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp. Og det gikk fint :-)

Er også hod osteopat for å rette opp skallen. Han har fått et flatt bakhode pga favorittside.

Skrevet

Kan jeg spørre hva en osteopat gjør for å rette ut hodet?

Skrevet

Hvor gammel var barnet ditt når du beg der da?:)

Skrevet

Gutten min har også favorittside. Ser helst mot venstre. Har vært hos fysio, men skal ikke ta tøyeøvelser på ham, bere stimulere høyresiden enda mer. Fordi han helst ser mot venstre, ser han sin venstre hånd mer enn høyre og dermed er han også mye mer aktiv med venstre hånd. (fysio forklarte det med: Ute av syn, ute av sinn... ) Hodet er litt flatere på den venstre siden og ørene har blitt litt "skjeve". Fikk beskjed om at det vil gå seg til etterhvert som gutten blir mer aktiv og sover mindre.

De små er så myke og formelige en god stund (min er snart 4 mnd) ,og så lenge de har fanget dette opp på helsestasjonen er det ingen fare. Det er ganske vanlig for babyer å være litt skjeve, men de retter seg ut etterhvert!

Skrevet

Vi begynte med behandling når han var 3 mnd. Er nå ferdig hos man. terapaut, men er fremdeles i behandling hos osteopat. Han har blitt bedre, men det er litt igjen.

Skrevet

Jeg syntes at man ikke skal gå utifra at det retter seg av seg selv.

En fysioterapaut kan ikke alltid finne ut om det er låsning i nakken. Min var i tvil, så hun sendte oss videre til man. terapaut.

Jeg er ikke i tvil om at han her fremdeles hadde vært stiv på den ene siden og skjev både foran og bak hadde vi ikke satt igang med behandling.

Leser stadig her inne om de som er både 10 år og mindre som fremdeles er skjeve, for de har ikke vært til behandling.

Det er desverre endel allmennpraktiserende leger som ikke vet nok om KISS og slike ting. De sier at det retter seg ut av seg selv.

Jeg tør ikke høre på dem som ikke har erfaring på dette området (les: allmennpraktiserende leger), jeg vil heller ta en time hos en manuell terapaut for å få vite sikkert om barnet mitt ikke har smerter ifbm dette.

Gjør som dere vil, men dette opplegget anbefaler jeg på det varmeste for barnet ditt :-)

Skrevet

Jeg er fysioterapeut, og noen av de sakene som har gnagd meg etter at de er avsluttet er de som har favorittside. Etter tøyning og stimulering i lange tider er det noen som fremdeles ikke har blitt helt bra!! Dette var før kiropraktor/manuell terapeut hadde markedsføring på sine kunnskaper om dette, så ingen tenkte på å kontakte dem. I senere tid anbefaler jeg alltid dette for å evt utelukke låsninger hvis ikke det er betydelig bedring etter 2 uker med standard fysiobehandling.

Skrevet

Min sønn som er 4 mnd ble sendt til manuellterapaut av fysioterapauten fordi hun hadde mistanke om at han hadde låsning i nakken. Og det hadde han!!! Dette hadde også satt seg litt nedover i ryggen og etter bare 1 behandling kan vi se at han er blitt bedre. Han vil f.eks nå sove med hode til den andre siden. noe han aldri har gjordt før.

Mitt råd: Gå til kiropraktor eller manuellterapaut så fort som mulig når barnet har en favorittside.

Skrevet

Ville tatt turen til manuell terapeut først og fått utelukket at det er låsninger. Ved låsninger skal man ikke tøye, det vil bare gjøre vondt verre. Vi gikk til fysioterapeut på helsestasjonen for favorittside, men de mente han ble bedre og det mente ikke jeg. Tok derfor selv kontakt med manuell terapeut og får oppfølgning hos privat spesialist i fysioterapi. Han ble forresten bra etter 2 behandlinger, men trenger oppfølgning pga feilbehandlingen hos helsestasjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...