Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I språket vårt har vi stort sett et ord for alt. Jeg satt her og tenkte litt over motsetninger (er det agronymer det heter?) og også her dekker språket vårt det meste:

snill -> slem

høy -> lav

tykk -> tynn

dum -> smart

hard -> myk

lys -> mørk

opp -> ned

sulten -> mett

og så videre nesten i det uendelige...

MEN hva med

tørst -> ????? Har vi et ord som beskriver det å ikke være tørst?... Det heter jo ikke utørst... ;)

Merkelig at språket vårt ikke har et slikt ord... Jeg mener, vi har da ordet mett, vi sier jo ikke usulten :P

Eller har dere noen gang hørt et slikt ord som beskriver følelsen av ikke å være tørst?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"vil du ha litt mer cola?"

"neitakk, jeg er full"

xD

Skurrer litt i mine ører :P

Flere forslag?? ;)

Skrevet

Den diskusjonen har vi faktisk hatt her inne tidligere, og da ble vi enige om et ord som var motsetningen til tørst....men nå husker jeg det ikke:-o

Lurer på om det ikke var lenej som kom opp med det....hmmm.....

Skrevet

Finnes det et ord som er det motsatte av tørst? Få høre! Jeg trenger et ord, for dette var irriterende.... Hehe

Skrevet

ja jeg og vil vite...! hmmf får jo ikke sove inatt nå om ikke... uff har jo satt seg fast i hodet den tanken nå...

(å så ble jeg tørst også!!! )

Skrevet

Hvis man skal være rasjonell så heter det jo "å slukke tørsten", ergo burde man kunne si "jeg er slukket/slukka"...

Skrevet

Nå kom jeg på den klassiske med at det ikke finnes noen ord som rimer på pølse...

Men jeg klarer ikke hjelpe deg. Må jo bare være utørst. Eller man sier vel at man ikke er tørst. hmm...

Skrevet

Jeg er hverken slukket eller sluknet enda.. (selvom jeg føler det er på tide nå kansje...) :-P

Skrevet

du sier noe der.. :)

hehe... Men når vi er tørste, så er det jo fordi kroppen vår trenger væske så ikke vi blir dehydrert/uttørket, så hva med "neitakk, jeg er våt" ?;)

Skrevet

Tror egentlig tørst forbindes med et ja/nei spørsmål. I alle fall på min dialekt. Der sier vi, jeg er tørst/ikke tørst- Så jeg vil egentlig tippe agronymet for tørst er: Ikke tørst

Skrevet

Joda, men nå lette jeg etter et ord ;) Man kan jo si fin -> ikke fin også, men ordet de fleste ville sagt er jo stygg... Så jeg vil ha et ord som er det motsatte av tørst, altså ETT ord ;)))

Skrevet

Utørst ER faktisk et ord!

Skrevet

er det det? Står det i ordlista? Søren, og så jeg som hadde tenkt å foreslå sølse, så slo vi to fluer i en smekk og fikk i tillegg et ord som rimer på pølse :P

Skrevet

Hehehe.. Ingen dum idé med sølse!

Har ikke sjekket ordboken, men utørst blir ihvertfall brukt :o)

Skrevet

utørst er agronymet (dersom det er dét det heter) til tørst...

Skrevet

Antonym..

Skrevet

Det derre ordet på a burde jeg holdt meg til å si trur jeg:p

(hva er da et agronym tru? fins det?! *google*)

Skrevet

acronym!

Jeg fant det jeg tenkte på og det er jo noe HEEEELT annet:)

Hihi...

Skrevet

Hihi der kan du se, sånn går det når man prøver å leke smart midt på natta ^^

Skrevet

våst var det vi kom fram til tidligere

Skrevet

hihi, nå fant jeg også ut hva akronymer er;) Jaggu... Da lærte jeg noe nytt i dag også :D

Skrevet

Her i heimen sier vi dett=) Mett= m for mat Dett= d for drikke:P

Men aller helst sier vi vel " nei, takk" om noen spør om vi vil ha mer drikke:)

Skrevet

Dett ja, det var lurt ;) Jeg sier sølse, jeg :) Sambo så rart på meg i stad da han lurte på om jeg skulle ha juice. -Nei nå er jeg sølse :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...