Sannali Skrevet 1. mars 2008 #1 Skrevet 1. mars 2008 Hei og gratulerer med graviditeten jenter! Har nå rukket å kjenne min herlige tulle i seks uker, dere har så mange flotte opplevelser foran dere, gled dere!! Ville bare dele min "oppskrift" på null strekkmerker (utrolig mange faktorer som spiller inn til slutt, men noe kan man jo gjøre selv). Kjøpte hvetekimolje fra Julia Lawless (Aqua Oleum) på SunKost. Syntes ikke denne luktet roser akkurat (tran i følge min kjære), og blandet derfor i noen dråper med henholdsvis mandarin- og neroliolje, samme merke. Disse oljene skal også redusere strekkmerker. Brukte 6-7 flasker hvetkimolje gjennom graviditeten, småflaskene med mandarin og neroli er enda halvfulle. Begynte tidlig med smøring, ikke bare av magen men hele kroppen. Svømte to ganger i uken og brukte tiden i badstuen til å smøre meg godt inn med olje, ellers brukte jeg bodylotion etter hver dusj. Brukte olje på magen, rundt midjen og nederste del av ryggen samt rumpe og hofter om kvelden. Fødte prinsessa på 3600 g til termin så jeg fikk strukket huden min godt, men strekkmerkene har altså holdt seg unna. Skjønnhet kommer også som kjent innenfra, tok Omega 3 daglig i tillegg til multivitaminer og litt ekstra C-vitaminer. Rikelig med vann skader heller ikke, alle monner drar:) Håper tipset kan komme til nytte! Ønsker dere alle lykke til videre!
Monique72 Skrevet 2. mars 2008 #2 Skrevet 2. mars 2008 Et annet tips er gode gener og medfødt god hudkvalitet. Tror vel mest på det, men det er klart det er deilig med litt pleie i tillegg.
Vestlending med to, snart tre? Skrevet 2. mars 2008 #3 Skrevet 2. mars 2008 Jeg gjorde ingenting for ikke å få strekkmerker, men fikk det likevel ikke (fødte til termin). Håper på at det går samme veien denne gangen.....
Krusemynthe Skrevet 2. mars 2008 #4 Skrevet 2. mars 2008 Jeg tror også at det meste har med gener å gjøre. Sjansen er stor for at du blir som din mor.... Men å tilføre fuktighet har aldri skadet. Anyhow; jeg er meget skeptisk til diverse mirakelkurer- særlig fordi de fleste er dyre. Noen vil tjene penger på vår frykt for det som er uunngåelig (for mange av oss). Forresten; hvis strekkmerker er "prisen" jeg betaler for de nydelige barna mine! Bring them on!
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2008 #5 Skrevet 2. mars 2008 Det er ikke noe som hjelper mot strekkmerker da..du har nok bare vært heldig.Noen får det og noen ikke.Det er underhuden som sprekker og den kan ikke smøres!!! Desverre..det har med arv og hudtype å gjøre,de som har lett for å legge på seg får lettere strekkmerker også!!
Sigyn - 2barnsmor :) Skrevet 2. mars 2008 #6 Skrevet 2. mars 2008 venninda mi fødte en stor gutt på 4600g til termin, men ingen strekkmerker.... hun smurte ikke noe spesiellt.... jeg smurte og smurte, finn en liten gutt på 3100g 2uker før termin.... har masse merker... tror også på det med gener....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå