Gå til innhold

Null strekkmerker, Sannalis oppskrift:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei og gratulerer med graviditeten jenter!

Har nå rukket å kjenne min herlige tulle i seks uker, dere har så mange flotte opplevelser foran dere, gled dere!!

Ville bare dele min "oppskrift" på null strekkmerker (utrolig mange faktorer som spiller inn til slutt, men noe kan man jo gjøre selv).

Kjøpte hvetekimolje fra Julia Lawless (Aqua Oleum) på SunKost. Syntes ikke denne luktet roser akkurat (tran i følge min kjære), og blandet derfor i noen dråper med henholdsvis mandarin- og neroliolje, samme merke. Disse oljene skal også redusere strekkmerker.

Brukte 6-7 flasker hvetkimolje gjennom graviditeten, småflaskene med mandarin og neroli er enda halvfulle.

Begynte tidlig med smøring, ikke bare av magen men hele kroppen. Svømte to ganger i uken og brukte tiden i badstuen til å smøre meg godt inn med olje, ellers brukte jeg bodylotion etter hver dusj. Brukte olje på magen, rundt midjen og nederste del av ryggen samt rumpe og hofter om kvelden.

Fødte prinsessa på 3600 g til termin så jeg fikk strukket huden min godt, men strekkmerkene har altså holdt seg unna.

Skjønnhet kommer også som kjent innenfra, tok Omega 3 daglig i tillegg til multivitaminer og litt ekstra C-vitaminer. Rikelig med vann skader heller ikke, alle monner drar:)

Håper tipset kan komme til nytte:)

Ønsker dere alle lykke til videre!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ei jente pà 8, og er gravid igjen nà :-) Jeg fikk heller ingen strekkmerker da jeg gikk gravid fòrste gang, og badet meg nesten hver dag. Jeg brukte natusan olje i badevannet tror jeg. Men mye avhenger i genene ogsà!

Skrevet

m har Tror nok dette med strekkmerker har mest med gener å gjøre. Vet om mangen som har smørt seg hele svangerskapet, men likevel fått strekkmerker.

Kremer kan vel uansett ikke hindre det som skjer i underhuden?

Skrevet

Hei, Sannali!

Gratulerer så mye med lille babyen!

Da jeg fikk datteren min for 7 år siden, fikk jeg ikke et eneste strekkmerke, smurte meg ikke mer enn vanlig egentlig.Det skal sies at jeg er flink til å smøre meg da, jeg smører hele kroppen 2 ganger om dagen, og det har jeg gjort så lenge jeg kan huske, med gode kremer og olivenolje.Ingen i familien min har fått strekkmerker, selvom det bare er jeg som har smøredilla.Tror det har mest med gener å gjøre, men takk for tipset.det skader jo ikke å være snill med huden sin når man er gravid, uansett:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...