Gå til innhold

Hendene er konstant dovne! Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg vokner om om natta og om morgenen er hendene mine totalt sovnet av, og det utgjør att eg har smerte i de utover dagen. Har voknet av att hendene har vært helt dovne uten att jeg har ligget på de og..

Men i det siste har det blidd verre utover dagen, er nesten så jeg ikke tør og holde glass og div. Det er både ekkelt og vondt. I tilegg har jeg masse vann i hendene så jeg får ikke helt til og knipe de sammen, hvis dere sjønner. Snakket med legen om det, og hun sa det var pga svangerskapet, og det ville gå bort så fort ungen kom ut.

Trenger sårt hjelp her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjenner meg delvis igjenn...

ar det sånn med bena, og delvis hendene.

Bena er til tider vonde, men med hendene er det bare sånn at de ikke er til å stole på.

Mister ting støtt og stadig, klarer ikke alltid åpne dører etc

Skrevet

Kjenner meg så godt igjen i det dere beskriver... I begynnelsen var det mest på morgenen men nå vedvarer det hele dagen og alle ledd er skikkelig ømme.. Jeg har heller ikke noe som kan hjelpe, bortsett fra å vente på at de små skal komme ut og håpe at det går fort over... :)

Husker ikke helt hva jordmor kalte dette, men det hadde jo vært greit å høre om noen har gode råd... Er litt ekkelt å våkne opp med "fremmede" armer i senga :)

Skrevet

Høres ut som om du har fått carpal tunell syndrom, og det er veldig vanlig i svangerskapet. Ikke farlig, men sykt plagsomt, og til tider smertefullt :(

Har dette selv, og det startet med at de dovnet av om natta, og jeg kunne våkne med sinnsyke smerter i hendene, og måtte stå opp av sengen for at det skulle gi seg.

Nå er hendene dovne konstant. Dvs tommel, pekefing, langfing, og halve ringfinger. Det er skikkelig ekkelt. Legen har skrevet ut pinex forte til meg, som jeg kan bruke ved behov. Har klart meg uten, men klarer til tider ikke å smøre brødskiva engang.

Trøsten er, at det forsvinner fort etter fødselen :)

Årsaken er, at det oppstår hevelse inni håndleddene (trenger ikke synes) og klemmer de nervene som går ut til hånden. Noen får og smerter oppover i armen.

Prøv håndskinner, eller nedkjøling. Kan hjelpe for noen.

Skrevet

Godt å høre att andre har hatt eller har det samme! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...