Gå til innhold

Kordan kjennes liv i magen ut??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Ser en del av dere skriver om liv i magen..

Eg er 16+6 (trur eg) og aner ikkje om eg kjenner noe i magen eller ikkje. Føler av og til at det er noe, men sier til meg selv at det er bare er innbilning.. Er gravid for 1.gang, så veit ikkje heilt ka eg skal kjenne etter?!

Noen som kan gje meg eit svar??

Klem

Videoannonse
Annonse
Gjest stockholms tjej
Skrevet

hvis du tror du føler noe så gør du sikkert de=) de er vanskligt å forklare hvordan de føles....=)

Skrevet

Takk for svar :)

Skrevet

Vanskelig og forklare, men som små bobler på en måte:)

Skrevet

Her kjennes det ut som noe som "glir" rundt i magen min. Vanskelig å beskrive egentlig

Skrevet

helt til å begynne med kjentes det litt ut som bobler,så gikk det over i å nesten føles som leamus,sånn smådirring...

nå har jeg nettopp passert 33.fullførte uker og kan nesten se føtter og rumpe idet de flyr over magen,ser litt ut som en scene fra alien av og til...hehe...

Skrevet

Om du er 16+6 og førstegangsgravid er du ekstremt heldig hvis du kjenner liv allerede nå. Mange beskriver liv i begynnelsen som små bobler f.eks, men husk at luft i tarmene kan kjennes ut på AKKURAT samme måte, og det er derfor mange førstegangsgravide tar feil av dette i begynnelsen. Mange unnskylder det med at de kjenner boblene andre steder i magen enn der tarmene ligger, men husk at når man er gravid og livmoren vokser så flyttes tarmene og de kan hovedsaklig ligge over alt. Men om 2-3 uker vil du nok uansett kjenne spark hvor du kan være garantert sikker på at det er nettopp spark. :)

Skrevet

Hei =) Jeg er førstegangs jeg også. Rundet 24 fullgåtte uker i dag =)

Jeg husker ikke helt i hvilken uke jeg først begynte så smått å kjenne liv, for jeg sa til meg selv at det var en hormonell reaksjon eller en følelse jeg fikk fordi jeg gleder meg over graviditeten. Men... Da jeg beskrev følelsen til familie, venner og bekjente sa alle sammen at det antakeligvis var babyen jeg kjente. Jeg forklarte det som en kilende følelse. Det kunne minne om den følelsen man får i magen når man er veldig forelsket eller gleder seg veldig til noe - det som man vanligvis beskriver som sommerfugler i magen. Etter hvert utviklet denne følelsen seg til å kjennes ut som at noen var så vidt borti meg på innsiden av magen. Nå kjenner jeg tydelig at det sparker og beveger seg der inne =) Noen ganger kjennes det litt ut som en leamus, men som oftest er det klare og tydelige bevegelser. Og jeg kjenner liv hver dag, flere ganger om dagen =)

Skrevet

Eller det kan ta mer enn 2-3 uker til;) Jeg er 19+2 (uke 20 etter ul) og jeg kjenenr ikke noe:( Jeg kjenner av og til at noe 'romsterer' der nedi, men det kan likegodt være luft.. vanskelig og si.. Men jeg har forranliggende morkake, og ikke sikker du har det, kjenner og en som er like langt som meg og hun har kjent liv lenge.. vi er begge første gangsfødende..

Lykke til.. det er så spennende. jeg gleder meg til jeg kjenner noe:D

Skrevet

Er litt uenig med anonym over her. Sist jeg var gravid kjente jeg liv i uke 16. Tror ikke det er så uvanlig, men det er selvsagt like vanlig å ikke kjenne liv før noen uker senere. Og da jeg kjente de små "boblene" som flere her beskriver så var jeg ikke i tvil. Det er ikke AKKURAT som luft i tarmen. Nå er jeg i uke 15 og venter på å kjenne liv. Innimellom lurer jeg på om det er babyen jeg kjenner eller bare tarmene, men har ikke kjent den samme følelsen som forrige gang, så jeg venter ennå.

Skrevet

Jeg har kjent litt småbobling så langt, er i uke 21 nå. I natt kjente jeg noe som minnet meg litt om å stikke tunga i kinnet, om det sier deg noe. En veldig myk berøring, men jeg er sikker på at det var en kraftig liten fot.... Superkoselig!

Skrevet

Jeg er 16+3, førstegangs, og har kjent liv i flere uker allerde! Det startet med knipsing, og deretter som en fiskehale som slår vannet rundt. Nå er det som om man stikker tungen forsiktig i kinnet, som hun over her beskriver! Er fullt mulig å kjenne liv tidligere enn uke 20 for førstegangs, men det er VELDIG individuelt for når man kjenner det.. Det er helt sikkert bebisen du kjenner, og du vil kjenne det bedre etterhvert! :)

Skrevet

Jeg er gravid for første gang og kjente liv første gang i uke 16. Det var akkurat som en liten fiskehale som slo mot magen (veldig svakt) Nå er jeg 19 uker og lille py er aktiv dagen lang (har begynt å kjenne liv på utsiden og)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...