Gå til innhold

Lærere og vikartimer der vikar blir syk. Kan du reglene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er lærer i jobb. Hadde tatt på meg noen vikartimer neste dag (jobber ikke full stilling). Neste dag måtte jeg gå hjem med egenmelding gr sykdom, fikk ikke tatt noen av vikartimene. Skal jeg likevell ha lønn for de? Vet det var sånn før. Har jo hatt forarbeidet med de. Noen som vet gjeldende regelverk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke fått med meg at det er nye regler på dette, så jeg mener at du skal ha lønn selv om du ikke fikk tatt timene.

Skrevet

Tror du skal ha lønn, men man vet aldri etter at KS dukket opp og ødela alt som hette arbeidstidsordning med fornuft

Skrevet

Mener betemt du skal ha lønn.

Men sjekk med utdanningsforbundets tillitsvalgte på din arbeidsplass. HUn/han skal kunne svare deg skikkelig på det - med tariffen som utg.pkt.

Jeg har jobbet som deg noen år og fikk alltid lønn hvis jeg eller barna ble syke på dager hvor jeg var satt opp som vikar.

Skrevet

Alt som er avtalt skal man ha lønn for, har en venn som jobber i helsevesnet som hadde sagt seg opp på ekstravakter i jula også fikk han lungebestennelse og ble sykemeldt og da fikk han lønn+ full overtid for alt som var satt opp.

Skrevet

Hei.

Jeg tror også du får lønn for timene, de var jo planlagte. På min jobb er det noe med at du må ha fått vakten 24 timer før da har du krav på lønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...