Gå til innhold

Dette maset om flere barn.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forundrer meg ganske mye over hvordan andre spør og graver og nesten maser om at vi bør få flere barn. Har en på drøye året, og jeg var såvidt ute av sykehuset når spørsmålet kom. Ikke av familie, men venner, bekjente og mer perifere bekjente. Jeg synes det er en privatsak, og for oss er det alt for tidlig å tenke på ennå. Jeg blir irritert når andre spør og maser! Hva synes dere om slike spørsmål?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg føler meg i grunn aldri brydd,sint eller sur av slike spørsmål. Jeg vet jo at dette ikke er ment vondt på noen måte. Og Kari kan jo ikke vite at Per akkurat spurte om det samme. Så jeg svarer alltid høfflig på slike spørsmål. Og skulle det bli litt i overkant mye en dag så sier jeg bare det også.

Skrevet

snuppa er 3 nå, skjønner at folk spør men er lei ja! Det skjer når VI føler oss klare for en til sier jeg:) Festligste er at venner av meg som ikke har barn spør ofte.. jeg maser jo ikke på at de bør få barn...

Skrevet

Tja, barn er jo alltid en grei ting å prate om, og vi kjølige nordboere vet vel ikke alltid hva vi skal prate om når vi er ferdige med været. Jeg pleier å svare så ærlig som jeg føler for, og sørge for at jeg stiller det neste spørsmålet siden xxx tydeligvis ikke har noe spennende på hjertet :P

Skrevet

Helt omvendt her da, jeg har tre barn og får til stadighet høre: Nå skal dere vel ikke ha flere, dere gir dere vel nå osv.. Irriterer meg litt, må innrømme det, skulle gjerne hatt flere jeg, men sier jeg det gir folk seg enda over og akker og stønner, akkurat som mine barn sliter ut dem liksom...

Skrevet

Synes bare det er koselig når folk spør nå :)

Men syntes det var rimelig rart når spm kom når tuppa var baby, hører jo også med til historien at jeg fikk henen når jeg var 18 år og uten jobb hehe, ikke veeeldig aktuelt å få en til med en gang da kanskje!?

Skrevet

Bryr meg ikke, vi skal ikke ha flere, og folk får bare mase til de blir blå, her er det stopp! ;o)

Skrevet

Det virker som om det er oppgjort og vedtatt at man skal ha 2-3 barn. Vi har en gutt på fire, og det er ikke spørsmål om vi skal ha flere, men når kommer nestemann. Fikk faktisk det spørsmålet mens jeg gikk gravid. Er det mulig?! Og som hun over sier...skal man ha flere enn 3 så er det ikke bra heller.

Men blir ikke så veldig irritert når folk bare spør. Men blir irritert når de ikke godtar at vi bare skal ha en og skal fortelle meg alle fordelene med flere, og avslutte med jaja du har no enda noen år på deg og du kommer nok til å endre mening og blablabla.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...