VeslePhreaken Skrevet 1. mars 2008 #1 Skrevet 1. mars 2008 Er det sant at det er vondere å bli satt i gang enn at fødselen starter normalt?? Noen med erfaring her kanskje?
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2008 #2 Skrevet 1. mars 2008 I følge boka til Gro Nylander (På vei) er det ikke det, og at kvinner som har blitt satt i gang ikke har hatt noen dårligere fødselsopplevelse enn de som har gått i fødsel av seg selv.
VeslePhreaken Skrevet 1. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. mars 2008 Får jo håpe man slipper det. Men det var godt å høre.. Det er jo så mange skrekk historier der ute...
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2008 #4 Skrevet 1. mars 2008 Aner ikke,... men jeg fikk drypp med min førstemann når riene dabbet av, og det gjorde ufattelig mye vondere enn de naturlige riene... derfor vil jeg anta at det kan gjøre ganske mye mer vondt ja..
3-prinser Skrevet 1. mars 2008 #5 Skrevet 1. mars 2008 Min første fødsel startet av seg selv. Fikk en gutt på 4100gr og hodeomkrets på 37cm. Min andre fødsel ble satt i gang. Fikk en gutt på 3090 og hodeomkrets på 36cm. Jeg må si at fødsel nr.2 var røffere en nr.1 selv om 2.mann var 1kg lettere og 1cm mindre i hodeomkrets.. Riene blir mye mer intense når fødselen blir igangsatt. Venter nå nr.3 og håper jeg slipper å bli igangsatt denne gangen.
mamma-ylle og snurpen! Skrevet 1. mars 2008 #6 Skrevet 1. mars 2008 Vi får håpe at det ikke gjør det, siden jeg blir satt igang i morra kl 11.oo
72moddelen og tulla Skrevet 1. mars 2008 #7 Skrevet 1. mars 2008 Pga mye smerter og plager med rygg har gynokologen min etter et ønske fra meg, søkt kvinneklinikken om å sette i gang fødselen noen uker før termin(håper det går i orden). Fikk beskjed av min gyn. at dette var ikke helt risikofritt da det kunne ende i keisersnitt(tar sjangsen da jeg er redd for å være for utslitt til å føde pga av konstant vondt i ryggen, nekter å ta smertestillende, da dette går rett i babyen, kan jo absolutt ikke være bra for babyen. Har bare denne uken vært tre gabger hos kiropraktor). Håper på tilbakemelding fra dere som blir satt igang, uansett så lykke til )
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2008 #8 Skrevet 1. mars 2008 Jeg ble satt på drypp etter en lang dag uten særlig framgang m.h.t åpning. Gruet meg til det da jordmor sa ifra, fordi jeg hadde lest div her inne på forhånd. Hun sa at alternativet var at jeg sannsynligvis ville gå enda et døgn før fødselen var ferdig, og da var valget enkelt. Riene ble gradvis sterkere, men det måtte de vel ha blitt uansett!? 4 timer senere var fødselen over, heldigvis. Vondt gjør det uansett, men jeg synes smertene var til "å leve med", brukte kun lystgass og akupunktur. I ettertid er jeg glad jeg ikke ba om epidural, for småen var livløs da han kom ut pga at fødselen dro ut i tid. Epiduralen hadde muligens gjort det verre for babyen min i så tilfelle. Nå fikk de heldigvis fort liv i han og alt gikk bra. Du takler det nok fint uansett om den starter naturlig eller blir igangsatt, ikke bekymre deg for det.
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 2. mars 2008 #9 Skrevet 2. mars 2008 Sånn jeg har fått det forklart på sykehuset, så er det ikke vondere, men det kan hende at man går rett over på de sterkeste riene, og ikke får den naturlige "tilvenningen" med svage rier først. Fødselen blir ofte kortere, og mere intens.
<3 lykkeliten <3 Skrevet 2. mars 2008 #10 Skrevet 2. mars 2008 Jo det er vondere å bli satt igang. Med førstemann startet fødselen av seg selv. Klart det var vondt, men jeg sa at dette kan jeg godt gjøre flere ganger. Fikk lystgass, men hadde god kontroll over smertene. Andremann ble satt i gang og var helt utrolig vondt. Fikk også nå bare lystgass, men hadde ikke kontroll. Jeg skulle ikke ha flere unger etter dette. Heldigvis glemmer man fort. Tredjemann fikk jeg drypp etterhvert og fikk helt hetta. Fikk derfor epidural og det var helt nydelig. Jeg vet derfor at det er stor forskjell på fødselen om det går av seg selv eller om den blir satt igang.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2008 #11 Skrevet 2. mars 2008 Jeg ble satt igang med nr 1 og måtte tilslutt ta hastekeisersnitt etter 12 timer på drypp.. Tror det kommer helt an på hvor moden du er.
#Aurora har tre gutter# Skrevet 2. mars 2008 #12 Skrevet 2. mars 2008 Tror nok noen har vondere enn andre når de blir satt i gang.Jeg ble satt i gang med nr 1,kan ikke si at jeg hadde noen smerte full fødsel,gutten var ute på knappe 4 timer og berget bra med lystgass.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2008 #13 Skrevet 2. mars 2008 Hei Det som jeg har hørt kan være det værste med å bli satt igang er at riene kommer uten pauser imellom..
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2008 #14 Skrevet 2. mars 2008 Jeg ble satt igang og det var jammen intens! Riene kom uten pauser. Jeg klarte ikke å prate eller se på min samboer, det var helt forferdelig. Etter 4 cm åpning fikk jeg epidural, noe som var himmelen! Da fikk jeg litt kontroll tilbake. Hele fødselen var over på 6,5 time
vasara Skrevet 2. mars 2008 #15 Skrevet 2. mars 2008 Måtte settes i gang med første pga overtid. Først reiv legen ut fosterhinna - vondt! - og deretter ble jeg satt på drypp. Det var som riene ble kasta på meg. Det var nesten ikke pause å få. Det var helt jævlig. Det gikk i ett. Fikk epidural etter 10 timer og hadde jeg ikke fått det var jeg rede til å hoppe ut vinduet. Håper på naturlig fødsel denne gang. Orker ikke et sånt helvete igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå