Gå til innhold

Søstrene til sambo....Er jeg urimelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å bli sprø! Jeg og sambo venter ei lita jente om 2 mnd. Fra før har jeg ei jente på 4 år. Sambo har 3 yngre søsken på 12,15 og 17 år og ja...Jeg holder på å go nuts!! De er kjekke søte jenter alle 3 men det eeeneste som står i hodene på dem er å få passe babyen. Jeg forstår jo at dem gleder seg, de skal jo bli tante! Men ungen er jo for faen ikke født engang enda! Blir helt hodegal alt maset. I dag spurte hun på 15 om hvor tid hun kunne begynne å passe jenta vår. (helt som om det var en selvfølge!). Så måtte jeg tenke litt, visste ikke hva jeg skulle svare!! så kommer det "kanskje når babyen er 2 uker, da kan jeg jo ihvertfall trille den ute i vogna". Da kjente jeg at jeg kokte innvendig. Sa rolig til henne at nei, det er helt uaktuelt. Og at helst vil jeg ikke ha noe barnevakt, men tantene kan komme masse på besøk. babytia vil vi ha for oss selv (sambo er ENIG), og jeg vil ikke de skal trille rundt på og passe jenta før hun er ihvertfall 1 år!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

forstår deg veldig godt, jeg er alene med datteren min snart 4 måneder, så hvis jeg har måttet hatt barnevakt er det kun mamma eller søsteren min på 25 som har hatt henne!!

uaktuelt med andre før hun er rundt året lixom!!

helst vil jeg jo ha henne selv, men av å til trenger en avlastning når en er HELT alene om omsorgen!!

Skrevet

hehe.. det går jo ikkje å svare på eingang, før ungen er der:) kva om du skal amme og blir sittande å gjere det konstant dei første mnd?

Nei, er enig med deg. dei får berre vente:)

Skrevet

TAKK!! Fikk litt dårlig samvittighet ovenfor henne da jeg sa det i dag, men herregud....Nei,de må bare forstå. Snart kan de lage sine egne bebiser;-)

Skrevet

Jeg synes ikke du er urimelig, det er jo tross alt ditt og din samboers barn. Dere er dem som velger hvem som skal/ikke skal passe deres barn, det må jo tantene bare respektere.

Forstår du kan bli sliten av alt maset...Men prøv å ikke sette noen regler enda. For alt du vet, kan det være du endrer syn når babyen kommer:) Ble selv tante som 14 åring og vet hvor utrooolig masse det betyr å få biittelitt ansvar om den lille, som å få trille en tur fks.

Men det er deres, og kun deres valg:) Lykke til videre med svangerskap og fødsel forresten.

Skrevet

du er ikke urimelig har selv en søster på 40, 3 barns mor og allt og ho begynte å mase fra det øyeblikket ho fant ut at jeg var gravid. Var jo så lenge siden hennes var små. (joda de er jo tenåringer nå.)

Ho er en fantastisk person som har oppdradd 3 flotte barn, men dette barnet er mitt og ho har bare måttet vente. Hadde ho bodd i nærheten skulle ho få passetnå som jenta er 10 mnd. men bor så langt unna at da måtte det bli en hel helg og det er uaktuelt.

Skrevet

Nei du er ikke urimelig men litt barnslig hehe..tenk så heldig du er da:=)3 tanter som gleder seg til å hjelpe til litt.Hvem har ikke godt av litt avlastning?

Er ikke mindre god mor av den grunn:=)Skulle ønske min søster ville trillet en tur med min så jeg kunne fått f.eks rydda og vaskt eller tatt meg en super lang dusj og noe mat i fred hehe

Du vet ikke enda hvor heldig dere er..tenk så mye barnevakt dere kan ha!tenk på dem som ikke har noen

Skrevet

Jeg skjønner godt at det kan være slitsomt men prøv bare å lukke ørene og ta det med et smil. Tenk så heldige babyen deres er som får så mange gode tanter. Heller det enn noen som ikke bryr seg;-)

Skrevet

Først og fremst....jeg synes IKKE du er urimelig....

Slitsom med unger i den alderen som gjerne vil vere barnepike fra dag 1.....trille rundt og vise fram babyen til alle sine venninner....

Ville forklart de at det er vanskelig vite på forhånd med en baby at det tar tid før det er rutiner med amming o.l....så de ikke trenger forestille seg at dette er noe de kan gjøre med en gang...

Opplevde det samme selv...med søster til x-mann.....vi fikk en gutt født 13 uker for tidlig....så var temmelig kritisk....men med en gang vi kom hjem så spurte hun om ikke hun og datteren kunne låne sønnen vår på trilletur.....Han hadde ingen rutiner på dette med amming og det va veldig viktig at han ikke var ute ved vind ++ Hun ble sur ( hun var da 33 år...) men det brydde jeg meg lfint lite om gitt.....

Stå på dine krav du...de som er 15 og 17 får snart andre interesser enn å være barnepike....og det er du og din sambo som bestemmer over barnet...ikke gjøre noe du ikke føler deg fortrolig med.

Skrevet

her har noen nabojenter holdt på sånn. de har fått vært mye på besøk og det er veldig deilig når de leker med han og jeg får gjøre andre ting. men som sakt, det blir hjemme hos meg slik at jeg kan følge med.

de er fornøyd med det, de maste mye i starten om og ta han med men maser ikke lenger. han er nå 15 måneder...

Skrevet

Jeg synes ikke du er urimelig, men synes kanskje det er litt på kanten å ikke la de trille på babyen før han er ett år. Hva gjør det om de triller en tur noen timer mens babyen sover i vogna si, så du får gjort noe annet?

Selvfølgelig ikke de første ukene, men etter noen uker burde da det gå helt greit?

Jeg hadde veeeeldig lite barnevakt til min sønn da han var liten, og har "aldri" barnevakt nå, men det handler om at jeg ikke har noen jeg synes kjenner mini godt nok. Men en baby på noen få mnd merker jo ikke hvem som triller vogna mens han sover!

Kan jo bare be de om å ikke gå langt unna, og å komme tilbake med en gang han våkner?

Husk at de gleder seg veldig til å bli tanter, og at det å få trille en tur med tantebarnet er veeeeldig stas for dem!

En dag blir babyen større, og dere kommer til å ønske dere litt fri, og muligheten for å dra på voksenaktiviteter på kvelder og i helgene.

Hvis tantene ikke har fått tatt i ungen den første tiden vil de ikke ha fått muligheten til å bli glad i ungen, og da vil de neppe avlyse en helg med gode venner for å passe deres treåring.

Hvis de har fått vært med fra starten av , vil de ha blitt glade i ungen, og de vil sette pris på en helg sammen med barnet.

Dere må selv finne ut av hva dere vil gjøre, men kom ikke er og klag på at dere ikke har noen avlastning den dagen det "passer dere" at tantene har barnet. Den sjansen ødelegger dere fint selv hvis dere er vanskelige nå;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...