Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå nettopp begynt på uke 35 og andregangsfødende, førstemann veide 5495kg og ble tatt med vakum. De følger veldig nøye med denne gangen, jeg spurte legen jeg går til (som har UL) om hvor stor de ville la babyen bli før de satte igang fødselen - ble satt igang en dag før termin sist. Han sa hvis babyen nermer seg fire kg før termin så setter vi deg på kur, jeg skal ikke tilbake til han før fuøgåtte 36 uker- når tror dere de setter igang. I mellomtiden har jeg vært hos jordmor - og da så hun i uke 33 at ungen ligger i seteleie - noe som brakte henne inn på planlagt keisersnitt- hva tror dere de gjør??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skvatt litt her...du mener vel 5,5 kg... og 5500 gram!! Mye det også da.

Skrevet

Rimelig sikker på at det blir ks på deg da..

Skrevet

Ja - Takk og lov... gram ikke kilo:)

Skrevet

gram ja..hehe...så ikke det med en gang jeg heller!! smiler:)

Blir nok KS på deg også da ja!! Jeg skal ha ks den 25 mars, fordi sist fødtsel gikk veldig fort og jeg revnet en del...

Lykke til uansett=)

Skrevet

om den sitter i sete er grensa for vaginal fødsel 4 -4,5 kilo. dersom bekkenet er stort nok selvsagt!

dersom din baby estimeres til 5kg + ved termin blir det helt klart ks på deg dersom babyen sitter i seteleie. om de vil sette deg på kur før den rekker å bli så stor må babyen ligge i hodeleie. de setter nemlig ikke i gang setefødsler fordi det er litt større fare for komplikasjoner ved igangsatte fødsler. ikke pga leie med generelt. og det er ikke aktuelt ved sete fødseler.. om babyen har normal str lar de deg gå til fødselen starter av seg selv. om ikke så blir det ks.

Skrevet

blir nok KS på deg så lenge den er i seteleie ,jeg fikk beskjed om at min er rundt 4,500g.Og siden lå i sete leie blei det KS.men jeg er i uke 40 og han har snudd seg ,så dem kan jo snu seg før termin da så sant ikke hodet har festa seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...