Gå til innhold

hvordan var det med bading igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått nytt badekar. boblebad og kunne tenkt meg å prøvd det. Noen som vet om det er ok? Har 16 dager igjen til termin...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

OK til slimproppen el vatnet går. Da blir det større risk for infeksjon. Akkurat boblene veit je gikke noe om...

Skrevet

Du bør vente med å ta boblebad til babyen er kommet ut. Pga. bakterier. Men å ta et vanlig bad er ikke noe problem så lenge slimproppen ikke er gått.

Skrevet

huff..jeg tenker jo ikke over slike filleting engang jeg,jeg spiser f.eks slik jeg alltid har gjort(har et normalt kosthold),tenker ikke sånn: kan jeg spise det eller det???..eller hva med det??...fårstår dere hva jeg mener?jeg hadde hoppa glad og lykkelig i boblebadet jeg uten å tenke noe over det,jeg er heller ikke så hysterisk når det gjelder å løfte på ting,jeg gjør akkurat det jeg har lyst til,sånn som før jeg ble gravid,(passer jo på at jeg ikke sliter meg fullstendig ut da selfølgelig),men føler meg frisk og sterk,dessuten så tror jeg ikke på dette med at "løfter du på noe så mister du ungen"-tullet,.....hysteriske kvinnfolk!!,mister du ungen så er det nokk i 99,9% av tillfellene noe galt med ungen eller deg som gjør det,tror du skal anstrenge deg j... hardt fysisk skal du klare å miste ungen pga.at du har overanstrengt deg...måtte bare si hva jeg mener,takk.

Skrevet

Du kan bade frem til slimproppen er gått som nevt over her, men infeksjonsfaren ved boblebad er vel pga av varmere vann enn vanlig basseng i OFFENTLIGE bad? Om hun fyller badekaret hjemme med varmt vann og om hun da slår på pumpen for å få bobler eller ikke er da vel akkurat det samme?? Samme vannet? Og er badekaret helt nytt også er du garantert at det ikke er "gammel" dritt som evt blir dratt med inn med boblene...... må vær det dummeste jeg har hørt....

Skrevet

husk at babyen hører alt bråket da.....

Skrevet

Du får ingen bakterier opp til babyen så lenge slimproppen er inntakt/vannet ikke har gått - men det sier seg jo selv. Fram til noe av dette skjer, er det ingen fare ift bakterier i alle fall. Man kan bade i offentlige bad helt fram til slimpropp/vann går.

Med boblebad er det litt forskjellige meninger. Noen påstår det ikke er noe bra med boblingen... Andre påstår det ikke er bra med det varme vannet.

Det er i alle fall ikke farlig med varmt vann - bare du er forsiktig så du ikke blir overoppheta.

Jeg tror ikke det er farlig, men ville nok ikke sittet så lenge av gangen.

Skrevet

Hvorfor i alle dager får man bade i så varmt vann man orker når man kommer på føden hvis det er skadelig???? Ulogisk..

Skrevet

Du blir jo ikke nå mer overopphetet i boblebad enn i vanlig bad!!!??? Så lenge vannet ikke er gått kan man bade hjemme så mye man vil!! Bråket trenger du ikke å tenke på, babyen din har hørt alt "bråket" rundt deg i mange mnd og vil ikke bry seg! Når dte gjelder boblene så sier "fagfolk" at det kan starte rier, men vi vet også at rier/fødsel ikke starte før mor og barn er klar for det med mindre det er noe galt!!!! Kos deg så mye i boblebadet ditt! Du trenger evt ikke å ha på boblene hele tida!??? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...