Gå til innhold

Hva er forskjellen på maserier og rier?


Tonje W

Anbefalte innlegg

Hører folk si de har maserier og venter på å få rier. Da lurer jeg på hva forskjellen er. Jeg har sammetrekninger i magen veldig ofte, dvs at magen blir knallhard og av og til med noe smerter. Vet ikke hva det er jeg...er det kynnere kanskje? Hadde termin igår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kynnere. men skal ikke være direkte smertefult- da er det rier. men de kan være svært så ubehaglige. modnings-maserier er rier som liksom ikke fører til noe. blir ikke værre- holder seg til et nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lurt på det der selv jeg.. Jeg mener, alle sier at kynnere ikke skal være vonde.. Men det er da mine, krøker meg skikkelig sammen når det er som værst... Lurer på hvor grensa mellom "ubehagelige" og "smertefulle" går på en måte.. Iogmed at det er dette alle sier er forskjellen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maserier er rier som ikke fører til noe åpning. De er vonde nok, og kommer like jevnt som riene. Så en som ikke har født før kan gjerne tro at det er ordentlige rier.

Men skikkelige rierer er enda vondere.

Maserier er mest vanlig på førstegangsfødende. Men ikke lett det der. Alltid lurt å ringe sykehuset da det begynner å gjøre jevnt vondt.

Kynnere er mildere enn maserer igjen. Eller i hvertfall ikke så jevne,..også gir dem seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...