Lotta med novembergutt Skrevet 1. mars 2008 #1 Skrevet 1. mars 2008 Var inne på felleskatalogen nå, for å lese om postafen, og der står det at man helst ikke skal ta disse under svangerskapet. Marzine, derimot, sto det at det ikke var påvist skader på foster om man tok disse ... Så da lurer jeg på om noen har hørt noe om disse tablettene, snakket med lege om dem, eller sitter på annen nyttig informasjon? Spm nr 2: Jeg testet positivt i dag! Og de fire nærmeste ukene er fullpakka for min del, så hadde vært veldig fint om legebesøk kunne blitt unngått i disse ukene...Skal blant annet på en utenlandstur.. Burde jeg likevel ringt legen, si at jeg er graivd, og spørre om en time om 4 uker? Burde jeg si at jeg skal ut å reise (europa), eller er det andre ting som det haster med å gjøre? Føler meg litt blank ...
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 1. mars 2008 #2 Skrevet 1. mars 2008 det er ikke nødvendig med en lege time enda. Gjør ingenting om du venter 4 uker. Og så lenge du ikke reiser utenfor Europa så er det nok ikke noe problem, det er vel ingen rare sykdommer i denne verdensdel som vi ikke har fått vaksine mot. Du kan jo eventuelt bare ringe legen og bestille en legetime om 4 uker så har du fått det unnagjort, men det er ingenting som haster. Du kan bare slappe av nyte graviditeten:) gratulerer og lykke til:)
☆twinkle twinkle Skrevet 1. mars 2008 #3 Skrevet 1. mars 2008 når du er ute på reis så bare ta normale renslighetsregler på frukt og vann og ukokt mat..har erfart at du må spør ekstra når du skal ha biff..den må vel vere gjennomstekt? Ville bestilt time hos legen før du reiste slik at du kunne gå fort når du kom igjen.sps viss det er fare for kø.. ikke nødvendig før du kommer tilbake! SÅ heldig du er da som får reise! Kos deg masse!!
amalie 10.08.07 og thea 12.10. Skrevet 1. mars 2008 #4 Skrevet 1. mars 2008 Hei! ikke ta noe kvalmestillende uten kontakt med legekontoret. Sekretæren som i de fleste tilfeller er sykepleier kan svare deg greit på det. Det er vanlig å gå til første svangerskapskontroll når man er 10-12 uker på vei. Man trenger ikke legetilsyn før hvis ikke man har medisinske problemer av noen slag som gjør det viktig å gå til lege. Nyt livet ikke stress, jeg fikk prostafen som jeg kunne ta de dagene jeg skulle på julebesøk etc. Slik at jeg ikke skulle tilbringe 90 % av tiden på do, da jeg ble kvalm av alt som het mat.
vimsesvimsen Skrevet 1. mars 2008 #5 Skrevet 1. mars 2008 Du burde nok snakke med lege ang. kvalmestillende. Min lege sa de er meget restriktive på kvalmestillende ettersom ikke alle bivirkninger til foster er kartlagt, og at man skal være forsiktige med dette. Flere som har fått den beskjeden?
Lotta med novembergutt Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 3. mars 2008 Takk for svar! Føler meg nesten litt uansvarlig som drar til utlandet uten å ha kontaktene legen først, men ... Men det er vel ikke noe spesielt jeg må tenke på, som jeg ikke allerede vet fra før?! (håper jeg ...) Og når det kommer til kvalmestillende tabletter så tror jeg at jeg lar være. Jeg tør ikke ta sjansen, uansett om legen sier ja eller ei ... Får prøve meg på disse armbåndene i første omgang. Og passe på at jeg aldri er sulten eller trøtt Men jeg er ikke kvalm enda, så det KAN jo hende jeg slipper unna Er lov å håpe i det minste
ChellBell - har født! Skrevet 3. mars 2008 #7 Skrevet 3. mars 2008 Gratulere, så koselig! ) Jeg bestilte time til legen da jeg var over 4 uker på vei og enda da fikk jeg ikke time før jeg er 9 uker. Det er ikke vanlig å gå til førstegangskontroll før man er ca. 10-12 uker på vei, så ikke ha dårlig samvittighet for det! Jeg ble "sjøsyk" i uke 5 og det varte to uker. Nå har jeg begynt med Ingefærtabletter fra apoteket og det har tatt kvalmen helt for min del Håper du klarer deg uten noe kvalme! God tur til utlandet!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå