Gå til innhold

RS-virus? Kan noen hjelpe en bekymret mamma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 6 mnd hadde feber i fem dager og hostet litt, så kom d prikker og alle mente da at d var den fjerde barnesykdom. Nå er prikkene borte, men han er så utilpass enda. Hoster og d virker som d svir i halsen, gråter når han spiser og mye ellers også. Tempen er nå 37, 8 så d er vel ikke feber!?

Har noen opplevd lignende?

Hva kan d være?

Var t legen før prikkene rakk å komme og hun trodde da at d var influensa.

Takkenemlig for gode råd og delte erfaringer :-)

Kjenner jeg er litt redd nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør heller ringe legevakta, de er jo til syvende og sist de som kan gi deg et riktig svar....

Skrevet

Pluggen på 6 måneder her fikk RS-virus og utviklet brokiolitt. Var satt ut nesten 2 uker. Hadde ikke så mye feber dog. Var ikke noe farlig, bare litt sutrete og vanskelig å amme.

Skrevet

Jentene mine hadde RS-virus når de var 2 mnd. Ikke noe gøy opplevelse. De hostet MASSE, surklet MASSE, og veldig snottete. Men de hadde ikke feber, men når de er så små så e det ikke alltid de har det. De pustet veldig hurtig og var kortpustet. I tillegg spydde de opp all maten fordi de var så tette og slimete og hostet sånn.

Man får ikke prikker av RS-virus.

det kan jo være skalagensfeber. Da får man prikker/utslett. En vanlig forskjølelse / influensa kan også sitte lenge i.

Ta en tur til lege igjen.

Lykke til

Skrevet

her har lillegutt hatt RS-virus... fant det ut fordi han plutselig fikk 40 i feber. han hostet og gråt mye. Han hadde også fått hemolytiske streptokokker type A og ørebetennelse på begge ørene stakar... vi ble sendt rett fra legevakten og til ullevål for røntgen av lunger og masse prøver... 17 dager med pencilin og så var det borte tilslutt... best å finne ut av det! bare å dra på legevakten;)

Skrevet

Tulla mi har hatt RS-virus, og fikk beskjed av legen at det ikke kan kureres med pencilin, fordi det er ett virus. Tulla mi fikk astma medisiner, og det funka helt flott det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...