MartheMor+Lillegutt Skrevet 1. mars 2008 #1 Skrevet 1. mars 2008 Jeg skal etter planen igang med medisiner til vårt første prøverørsforsøk om ca en uke. "Problemet" er bare det at på forsamtalen til prøverør så fant gyn en cyste på den ene eggstokken ved innvendig UL. Så nå må jeg til min gyn for å sjekke denne før jeg kan begynne på medisiner. Hvis den ikke har gått bort og/eller vokst, må vi kanskje utsette forsøket:( Dette har jeg SÅ lite lyst til, synes vi har ventet lenge nok nå... Er det noen her som har hatt cyste på eggstokken? Og har den forsvunnet, eller har dere tappet/operert den bort? Hadde dere symptomer? Jeg har ikke kjent noe til den i hele tatt, men har jo hørt at det gjør veldig vondt hvis den sprekker.. Og siden jeg ikke har merket noe, så er jo ikke håpet om at den skal være borte nå så altfor stort:(
pia_1 Skrevet 1. mars 2008 #2 Skrevet 1. mars 2008 Har tappet den... Gjorde litt vondt akkurat i det de stakk nålen inn... De sa den kunne komme tilbake når jeg begynte med prevensjon igjen. Har aldri hørt at de kan sprekke... Den må nok tømmes før de setter igang prøverør. Lykke til med prøverøret da :-)
Tommage♀♂ Skrevet 1. mars 2008 #3 Skrevet 1. mars 2008 Jeg hadde en for noen år siden, trodde jeg skulle dø da den sprakk. Men den sprakk hvertfall=)
MartheMor+Lillegutt Skrevet 1. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 1. mars 2008 Takk for svar:) Huff, jeg håper virkelig at den har gått vekk når jeg skal til kontroll på tirsdag..
brooklyn Skrevet 1. mars 2008 #5 Skrevet 1. mars 2008 Jeg hadde, og den gikk bort av seg selv. Det ble oppdaget da jeg hadde en SA (ikke relatert til cysten), og neste gang jeg ble gravid og var på tidlig ul, da var den borte (noen mnd etterpå)
Tommage♀♂ Skrevet 1. mars 2008 #6 Skrevet 1. mars 2008 Tror du kjenner det om den sprekker;) Men håper den er borte da! Lykke til!
MartheMor+Lillegutt Skrevet 1. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 1. mars 2008 brooklyn: Du også kjente godt når den sprakk eller?
brooklyn Skrevet 1. mars 2008 #8 Skrevet 1. mars 2008 nope, den var bare borte. Merket ikke noe til det. Men jeg hadde smerter ifm SA, så om det skjedde da, det vet jeg dessverre ikke...
Finnerikkenick Skrevet 1. mars 2008 #9 Skrevet 1. mars 2008 Hva er egentlig symptomene på cyster da? Har vondt i magen ca en liten uke ved eggløsning. Kan det være cyste...noen som har vondt så lenge me eggløsning?
Galskapens overhode Skrevet 1. mars 2008 #10 Skrevet 1. mars 2008 Jeg har cyste hver mnd i forbindelse med eggløsning. Jeg kjenner sterke smerter når de sprekker og dagene etter når væsken siger ut i vevet. Hadde dette første gang da jeg var 14 år, ble da innlagt pga at legen min trodde jeghadde fått blindtarmbetennelse.. Den kan også bli borte uten at du merker noe særlig til det.
Finnerikkenick Skrevet 1. mars 2008 #11 Skrevet 1. mars 2008 høres plagsomt ut. ingenting så kan forhindre cystene da? p-piller eller noe?
MartheMor+Lillegutt Skrevet 1. mars 2008 Forfatter #12 Skrevet 1. mars 2008 Jeg for min del har ingen symptomer - jeg ante ikke at jeg hadde cyste før gyn sa det på UL. Jeg kjenner så vidt litt murring rundt EL, men absolutt ingen smerter å snakke om. Har ellers veldig vondt under mensen da, men tror ikke det har noe med cysten å gjøre. Jeg var forresten også på innvendig UL tidligere i høst, og da hadde jeg ingen cyster.
brooklyn Skrevet 1. mars 2008 #13 Skrevet 1. mars 2008 da er det omtrent som jeg hadde det. plutselig var den der og like plutselig var den vekk. BEHØVER jo ikke være noe smertefullt, for alt vi vet (og håper), forsvinner den rett og slett bare av seg selv:)) (håper håper)
Finnerikkenick Skrevet 1. mars 2008 #14 Skrevet 1. mars 2008 noen som merker EL tydelig? over flere dager?
MartheMor+Lillegutt Skrevet 1. mars 2008 Forfatter #15 Skrevet 1. mars 2008 Takk for gode ord brooklyn - jeg håper veldig jeg også! SÅ klar for å komme igang med prøverør nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå