Gå til innhold

Kvalme, kvalme og atter kvalme


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det andre her som er kvalm omtrent hele tiden? Jeg er 7+3 og har vært konstant kvalm i 2 uker nå. Ikke bare på morgenen, men hele dagen.

Var ikke kvalm i det hele tatt i mitt første svangerskap.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp!!!! Er konstant kvalm og kaster opp flere ganger daglig. Har vært det siden uke 6, og er nå i uke 11......så nå tærer det på skal jeg si...

Æsjj æsjj og æsjj. Er veldig lite her inne for tiden, for klarer ikke sitte lenge med dataen i slengen heller..

 

Men det gir seg vel snart tenker jeg.....det bør det!!

 

:)

Skrevet

Uff det høres ikke godt ut. Tusen takk for svar :) og lykke til videre!

Skrevet

Takk for det og lykke til selv!!

Nå tusler jeg opp i bingen igjen.....

Skrevet

Jeg og, kvalm kvalm og enda mer kvalm, hele tiden, ingen matlyst (selvfølgelig) så må telle timer mellom måltidene så jeg husker å spise. Ingenting hjelper,

Er også så svimmel og føler jeg skal svime av, så liker meg best på sofaen for tiden. Selv om det ikke passer så godt inn med to små rundt beina;) Håper det snart forsvinner..

Skrevet

Jeg har vært kvalm i et par uker nå og er det hele dagen. HELDIGVIS kaster jeg ikke opp, men det er ganske plagsomt allikevel og reduserer meg veldig. Kjøpte ingefærtabletter på apoteket i dag og det ser ut til å ha hjulpet litt. Det hjelper visst for de som ikke er kjempe kvalme, men "sjøsyke" som jeg er.

 

Har hørt at Afipran er kjempe bra for de av dere som er så kvalme at dere kaster opp hele tiden. Den er på resept, Jeg drar til legen neste uke og spør om jeg kan få det tror jeg... har noen krevende uker fremover på jobb så jeg må være i 120% god form og det er jeg ikke for tiden..

 

Lykke til videre dere som er kvalme! Føler skikkelig med dere! *klappe på hodet*

Skrevet

Jeg har blitt mer og mer kvalm nå i det siste. Er i uke 12. Særlig hvis jeg må være fysisk aktiv. Men spyr heldigvis ikke. Hadde håpet det skulle bli bedre i uke 12....

Skrevet

hei, jeg også veldig kvalm ...har ikke spydd ennå men det er så gale at jeg skulle ønske jeg kunne..pleier jo å bli bedre da :)men på madag ringer jeg til en akupunktør og får time for å få vekk denne kvalmen slik at jeg kan slippe å ha dette syke forholdet til mat..og så skal jeg prøve denne ingefæren ja!

Skrevet

Huff, kvalm her og! Vært kvalm og kastet opp minst en gang om dagen siden uke 6. Er i uke 9 nå. Kvalm hele døgnet. Pyton! Tenkte jeg også skulle prøve akkupunktur. Hååååper det gir seg snart!

Skrevet

akkurat som jeg skulle sagt det selv..helt likt sånn jeg har det..

Skrevet

Det er dag 2 på ingefærpiller og ikke kvalm så langt i dag heller!! Hvis dette funker så kommer jeg til å begynne å gråte av glede...

 

Skrevet

Er også utrolig kvalm og kaster opp noen ganger bare et par ganger til dagen andre dager kommer alt jeg spiser i retur.

 

Hadde det sånn i første svangerskap også, da ga det seg rundt uke 14. Prøvde da både akupunktur, seaband, ingefær, eplemost, tørre kjeks +++ uten effekt, så denne gangen holder jeg meg i ro på sofaen og venter på bedre tider :)

 

Det er jo verdt det når man tenker på premien om 7-8 måneder :)

Skrevet

Første svangerskap var jeg ikke annet enn litt små kvalm, men med nummer to ble det helt grusomt. Måtte si ifra til arb.giver i uke 7 at jeg var gravid, for jeg klarte ikke å være på jobb. Klarte heller ingen andre ting. Være hjemme, tanken på å lukke opp kjøleskapdøra, planlegge å reise seg fra sofaen og gå på toalettet, sette inn i oppvaksmaskina, ja lat dette fikk meg til å brekke meg, og til slutt endte det med innleggelse. Intravenøst og kvalmestillende. Jeg fikk flytende Phenergan (mot kvalme) og tabeletter når jeg skulle hjem. Tredje graviditet nå, og samme greia igjen.....men denne gangen kom kvalmen litt seinere, er i uke 18 nå. Nå etter 14 dager sykemelding er jeg igjen klar for jobb og alt annet. Jeg har full forståelse for dette med kvalme, og hvis det blir så grusomt, så prøv å få en innleggelse og få litt pleie...Lykke til !!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...