nettielettie Skrevet 1. mars 2008 #1 Skrevet 1. mars 2008 Er det andre her som er kvalm omtrent hele tiden? Jeg er 7+3 og har vært konstant kvalm i 2 uker nå. Ikke bare på morgenen, men hele dagen. Var ikke kvalm i det hele tatt i mitt første svangerskap.
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 1. mars 2008 #2 Skrevet 1. mars 2008 Jepp!!!! Er konstant kvalm og kaster opp flere ganger daglig. Har vært det siden uke 6, og er nå i uke 11......så nå tærer det på skal jeg si... Æsjj æsjj og æsjj. Er veldig lite her inne for tiden, for klarer ikke sitte lenge med dataen i slengen heller.. Men det gir seg vel snart tenker jeg.....det bør det!!
nettielettie Skrevet 1. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. mars 2008 Uff det høres ikke godt ut. Tusen takk for svar og lykke til videre!
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 1. mars 2008 #4 Skrevet 1. mars 2008 Takk for det og lykke til selv!! Nå tusler jeg opp i bingen igjen.....
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 1. mars 2008 #5 Skrevet 1. mars 2008 Jeg og, kvalm kvalm og enda mer kvalm, hele tiden, ingen matlyst (selvfølgelig) så må telle timer mellom måltidene så jeg husker å spise. Ingenting hjelper, Er også så svimmel og føler jeg skal svime av, så liker meg best på sofaen for tiden. Selv om det ikke passer så godt inn med to små rundt beina;) Håper det snart forsvinner..
ChellBell - har født! Skrevet 1. mars 2008 #6 Skrevet 1. mars 2008 Jeg har vært kvalm i et par uker nå og er det hele dagen. HELDIGVIS kaster jeg ikke opp, men det er ganske plagsomt allikevel og reduserer meg veldig. Kjøpte ingefærtabletter på apoteket i dag og det ser ut til å ha hjulpet litt. Det hjelper visst for de som ikke er kjempe kvalme, men "sjøsyke" som jeg er. Har hørt at Afipran er kjempe bra for de av dere som er så kvalme at dere kaster opp hele tiden. Den er på resept, Jeg drar til legen neste uke og spør om jeg kan få det tror jeg... har noen krevende uker fremover på jobb så jeg må være i 120% god form og det er jeg ikke for tiden.. Lykke til videre dere som er kvalme! Føler skikkelig med dere! *klappe på hodet*
Gjest Skrevet 1. mars 2008 #7 Skrevet 1. mars 2008 Jeg har blitt mer og mer kvalm nå i det siste. Er i uke 12. Særlig hvis jeg må være fysisk aktiv. Men spyr heldigvis ikke. Hadde håpet det skulle bli bedre i uke 12....
☆twinkle twinkle Skrevet 1. mars 2008 #8 Skrevet 1. mars 2008 hei, jeg også veldig kvalm ...har ikke spydd ennå men det er så gale at jeg skulle ønske jeg kunne..pleier jo å bli bedre da :)men på madag ringer jeg til en akupunktør og får time for å få vekk denne kvalmen slik at jeg kan slippe å ha dette syke forholdet til mat..og så skal jeg prøve denne ingefæren ja!
vimsesvimsen Skrevet 1. mars 2008 #9 Skrevet 1. mars 2008 Huff, kvalm her og! Vært kvalm og kastet opp minst en gang om dagen siden uke 6. Er i uke 9 nå. Kvalm hele døgnet. Pyton! Tenkte jeg også skulle prøve akkupunktur. Hååååper det gir seg snart!
Gjest Skrevet 2. mars 2008 #10 Skrevet 2. mars 2008 akkurat som jeg skulle sagt det selv..helt likt sånn jeg har det..
ChellBell - har født! Skrevet 2. mars 2008 #11 Skrevet 2. mars 2008 Det er dag 2 på ingefærpiller og ikke kvalm så langt i dag heller!! Hvis dette funker så kommer jeg til å begynne å gråte av glede...
2 søte små gutter Skrevet 2. mars 2008 #12 Skrevet 2. mars 2008 Er også utrolig kvalm og kaster opp noen ganger bare et par ganger til dagen andre dager kommer alt jeg spiser i retur. Hadde det sånn i første svangerskap også, da ga det seg rundt uke 14. Prøvde da både akupunktur, seaband, ingefær, eplemost, tørre kjeks +++ uten effekt, så denne gangen holder jeg meg i ro på sofaen og venter på bedre tider Det er jo verdt det når man tenker på premien om 7-8 måneder
Nå kommer nr. tre Skrevet 2. mars 2008 #13 Skrevet 2. mars 2008 Første svangerskap var jeg ikke annet enn litt små kvalm, men med nummer to ble det helt grusomt. Måtte si ifra til arb.giver i uke 7 at jeg var gravid, for jeg klarte ikke å være på jobb. Klarte heller ingen andre ting. Være hjemme, tanken på å lukke opp kjøleskapdøra, planlegge å reise seg fra sofaen og gå på toalettet, sette inn i oppvaksmaskina, ja lat dette fikk meg til å brekke meg, og til slutt endte det med innleggelse. Intravenøst og kvalmestillende. Jeg fikk flytende Phenergan (mot kvalme) og tabeletter når jeg skulle hjem. Tredje graviditet nå, og samme greia igjen.....men denne gangen kom kvalmen litt seinere, er i uke 18 nå. Nå etter 14 dager sykemelding er jeg igjen klar for jobb og alt annet. Jeg har full forståelse for dette med kvalme, og hvis det blir så grusomt, så prøv å få en innleggelse og få litt pleie...Lykke til !!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå