Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 3 mnd som virker bra sterk i kroppen, men jeg har litt dårlig samvittighet for at han ikke ligger så mye på magen. Han er som regel våken en stund etter mating før han sover inntill neste måltid igjen. Den tiden han da kan ligge på magen gulper han mye. Kvir meg derfor litt for å legge ham på magen. Han er heller ikke særlig glad i det. Hvor ofte og hvor lenge lar dere babyen ligge på magen og hvor gammel er babyen deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er også altfor sløv til å legge sara på magen, men nå har jeg kjøpt gymmatte, så det er litt lettere for henne å ligge der! på barsltreff på helsestasj, viste barnefysio oss hvordan man kan trene nakken, og man må ikke bare legge babyen på magen, du kan holde h*n også slik at hodet ikke får støtte. og variere med hvilken arm man bruker, for å unngå at babyen ser til samme side hele tiden!

fysio nevnte også at man ikke skulle sette av en viss tid til trening om dagen, man kan bare bruke disse bære triksene og feks legge babyen på magen v stelling og lign.

de sier fort i fra dersom de blir slitne! jeg prøver å legge sara på magen når jeg skal lage meg en kaffe eller te, eller en rask matbit! hun har også begynt å rulle over på rygg, så jeg må passe litt på, da!

er forresten 3,5 mnd!

Skrevet

Min var heller ikke så glad i å ligge på magen før.

Vi kjøpte en speil-leke som står på gulvet (Fisher Price). Når han ligger på magen kan han se seg selv i speilet. Det er også montert noen leker i den. Første gangen jeg introduserte leken for ham ble han liggende på gulvet i nesten 30 minutter!!!

Hvis du ligger på gulvet eller i sofaen, kan du plassere babyen mellom bena dine (helt oppe ved skrittet). Pass på at han har tærne i bakken. Ha en leke på magen, så kan han kose seg med leken, se på deg og trene nakken samtidig.

Gutten min synes i hvertfall det er en topp stilling!

Jeg lar ha ligge til han klager (fra 2min til max 30). Da får han komme til meg eller over på ryggen. Nå er han snart 4 mnd. Venter ofte ca en halvtime etter mating før han kommer over på magen.

Skrevet

gutten min hatet også å ligge på gulvet og dette bekymret meg lenge og mye...

hs viste oss at babyen kunne ligge på mag "hengende" over en pute, og det likte han=)

Tror også det vi gjorde feil med vår gutt var at vi ikke støttet godt nok under med armene hans, når vi ble mere ops på det så ordnet det seg mere og nå går det greit å ligge en liten stund på mag, noen ganger for dag...han er 3 1/2 mnd..

Skrevet

du kan også prøve og hjelpe til litt m og legge hånden på stumpen hans, for og hjelpe til m og "vippe" han litt opp, et tips vi fikk fra manuell teraput som vi går til

Skrevet

Kjempefint å ligge på magen på stellebordet også, da får han fin oversikt.

Skrevet

Gutten min er 5 mnd nå og jeg har han på mage korte perioder flere ganger til dagen. Han vil ikke ligge lenge og det ender med at han snur seg over på rygg etter noen få minutter. Men han klarer strekke seg godt opp på strake armer.

Det er kjempeviktig at de små ligger på mage men samtidlig er det litt vel mye fokus på det. Mitt første barn lå ikke på mage i det hele tatt før han var nesten 5 mnd fordi han hadde medisinske problemer. Han har vært normal i utviklingen. Krabbet da han var 8 mnd, satt seg opp da han var 7 mnd, snudde seg da han var 6 mnd og gikk da han var 13 mnd.

Alle lærer seg å gå. Førr i tiden lå babyene aldri på mage før de klarte å snu seg selv.

Skrevet

ja, sånn speil er kjekt, det har vi brukt også, både når hun ligger på magen og ryggen.

nå kan hun ligge på magen kjempelenge, men gir tydelig beskjed nå rhun er lei!

hun har begynt å rulle fra rygg til mage, så det blir naturlig nok mye mageleie om dagen..

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...