Gå til innhold

Mange som har eget baby rom? (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi tenkte det var like så greit å dele rom med babyen det første året,vi er første gangs begge to og kommer sikkert til å være litt "smånervøse" for jenta vår en god stund?

Pluss at natt pupp må jo bli mye lettere om babyen er i samme rom,og natt pupp er vel noe man gjør ihvertfall til 6 mnd alderen???

Vil bare høre hva folk tenker og hvordan folk evt har gjordt det med sine forrige barn???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har bare ett rom (uheldigvis) men det er stort. Vi har en gutt på 10 mnd og om 2 mnd kommer en liten jente...vi skulle ønske vi hadde ett rom til... hadde hvertfal vært greit å ha et rom hvor de kan ha klær og stellekomode og lekene sine om de ikke som der første året...

Skrevet

Vi har to gjesterom, hvorav det minste blir barnerom nå, men jeg pusser ikke opp, bare tømmer og vasker det ned. Ikke før junior faktisk flytter inn dit gjør vi det, når det nå enn blir. Men syns det er greit å ha et sted til alle hans ting, og merkelig nok så begynner det å strømme inn allerede... Hehe...

Skrevet

De to første har sovet på rommet vårt første halvåret og deretter flyttet inn på rommet ved siden av. Hadde hjul på sprinkelsengen slik at dersom de var litt syke eller annet kjørte jeg senga inn til oss igjen for en periode. Nå har de to eldste flyttet opp i 2.etg og lillerommet er igjen klart for den lille : )

Skrevet

Vi har ett ekstra rom som vil være kombinert gjesterom og barnerom. Babyen kommer til å sove på samme rom som oss den første tiden, men kommoden m klær og andre ting kommer til å stå på hennes rom.

Skrevet

Vi har egne barnerom til begge to,men babyen har vogge inne hos oss hvertfall de første 3 mnd:))

Men sprinkelsenga står klar på rommet hans, så noe "hvil" blir det nok der inne også... Gjorde det sånn med datteren vår også.. Nettene hos oss og noen dubber på dagtid inne på rommet sitt:)

Klart den første tiden er vi jo sammen hele tiden...

Skrevet

Her skal vi gjøre som vi gjorde med de 2 første.

Ha babyen inne i egen seng på soverommet vårt, frem til de begynner å bli 6mnd-1år :)

Mye enklere når en skal amme om natten, og er litt koselig synes jeg da og ha de inne sammen med seg om natta:)

Skrevet

Er så redd for at noe skal skje når vi sover vet du,det blir litt sånn; vil aldri legge fra meg jenta mi når jeg får hun ut følelse...

Trur det har litt med det innsaget om han som datt igjennom doen og ned på togbanen,for jeg så tv innslaget og klarte ikke stoppe og tenke at den var like gammel som jenta i magen min.... =0/

Skrevet

Her i huset er vi sanrt ferdig med baby rommet. Ikke det at han kommer itl å liugge der de første mnd, men greit å ha det ferdig når han kommer ut. Vi holder alikevell på å pusser opp her i huset og kunne like gjerne få ferdig baby rommet.

Skrevet

eller et rom for nr1, så de ikke vekker hverandre sånn nattestid

Skrevet

Vi har hatt eget rom til begge de to eldste, vegg i vegg med vårt rom.

Dette har fungert kjempefint, og selv om det blir noen ganger med nattamming de første 6-8 mnd har det også gjort det mulig for pappaen å få sin søvn nattestid.

Et annet poeng er at ungene har sovet veldig godt på eget rom. De gangene de måtte sove inne hos oss pga besøk ol. var de veldig urolige, våknet lett osv

Denne gangen bor vi i et hus med 3 litt små soverom oppe, hvor de to eldste sover, mens vi sover på et stort soverom nede.

Det synes jeg blir for stor avstand til en baby, så vi kommer til å ha dette barnet på vårt rom de første 6-12 mnd.

Jeg er veldig spent på hvordan det blir, spesielt mht søvn...

Skrevet

Jeg hadde lillemann på rommet vårt frem til han var et år, ammet i 7 mnd så det var mye lettere å ha han innen rekkevidde.. ellers hadde jeg slitt meg helt ut av å løpe frem og tilbake hele natten. Ammet han gjerne opp til 3 ganger i løpet av en natt så det var veldig greit å bare "slippe" ut puppen når det trengtes! ;) Bare pass på å ha noe (sengehest el) helt inntil sengen din (hvis du vil amme liggende) så babyen ikke faller ut om hun snur seg. Lillegutt ramlet nemlig ut av sengen vår en gang, fordi jeg sovnet når han lå til puppen.. Alt gikk fint med han altså, men det var jo helt grusomt og jeg følte meg som en skikkelig dårlig mor! Lærte fort å dytte sengen hans helt inntil min :)

Vi kommer også til å ha nestemann inne hos oss mens jeg ammer, men har et rom som hun skal få når tiden er inne for det :)

Skrevet

Tenkte på sånn ammemadrass igrunn,trur det var på Dry hjemmesiden du kunne få en fin madrass som kunne brettes opp og ned..Jeg er og litt redd for å sovne med tuppa i sengen min,og for at hun skal dette ut...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...