hormonia&alienimagen <3 Skrevet 1. mars 2008 #1 Skrevet 1. mars 2008 Vi tenkte det var like så greit å dele rom med babyen det første året,vi er første gangs begge to og kommer sikkert til å være litt "smånervøse" for jenta vår en god stund? Pluss at natt pupp må jo bli mye lettere om babyen er i samme rom,og natt pupp er vel noe man gjør ihvertfall til 6 mnd alderen??? Vil bare høre hva folk tenker og hvordan folk evt har gjordt det med sine forrige barn???
mai-mamsen06+september08:) Skrevet 1. mars 2008 #3 Skrevet 1. mars 2008 Med førstemann pusset vi opp et barnerom, men dette var mest fordi vi hadde et rom ekstra og syntes det var kos osv.. Vi satt inn vugge på vårt soverom, og hadde planlagt at han skulle sove inne hos oss en god stund. Meeen...Det viste seg at gullet ikke likte å ligge i senga vår mens han fikk pupp, og da vi ikke hadde plass til noen stol på soverommet ble det til at jeg gikk ut på stua hver gang jeg skulle amme..I tillegg våknet jeg av hver minste lyd fra ham, så når han var en 6 uker prøvde vi å legge ham på eget rom. For oss var dette en god løsning. Jeg sov mye bedre, og gikk i søvne inn til ham og dumpet ned i en god stol når det var på tide med mat. Tror man må prøve seg frem litt jeg, er ikke sikkert ting blir gjort på samme måte med nr 2 her heller:)
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 1. mars 2008 #4 Skrevet 1. mars 2008 Hei,hei Synes det er greit med et barnerom,i alle fall hvis rommene ikke ligger for langt fra hverandre. Babyen blir ofte urolig når foreldrene kommer og legger seg og det er jo anbefalt at barnet ikke skal ligge hos foreldrene lengre enn til de er fire månder max 6 mnd,for da blir det veldig vanskelig for dem når de skal ut fra foreldrenes rom. Vet at mange har dem inne hos seg selv i flere år,men jeg tenker jo også litt på at foreldrene må ha en plass,som er dems og ha litt samliv også,men det er jo opp til hver enkelt
togutter-08og10 Skrevet 1. mars 2008 #5 Skrevet 1. mars 2008 Vi har et ekstra rom klart som skal brukes som barnerom, men jeg regner ikke med at det blir brukt før ungen er minst et halvt år. Det avhenger av amming på natten etc.. Tror det er vanlig at barna sover på foreldrenes rom til de er minst et halvt år. Noen sover der til de er to. Det avhenger jo også litt om man har plass eller ikke også.
Gjest Skrevet 1. mars 2008 #6 Skrevet 1. mars 2008 Vi la mini på eget rom fra 6 mnd. Merket at vi våknet av hverandre, så alle parter sov bedre da. Sov så godt som natten igjennom.
Ella78 m/ A&M Skrevet 1. mars 2008 #7 Skrevet 1. mars 2008 Vi gjør gjesterommet tvers over gangen fra vårt soverom til barnerom, men kommer vel til å ha lille-gutt inne hos oss den første tiden...
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 1. mars 2008 #8 Skrevet 1. mars 2008 Vi hadde vogge på rommet de første 4 mnd, etter det har hun sovet på eget rom. Både tulla og jeg sov mye bedre etter att vi fikk hvert vårt rom:-) Har nok litt med natt amming og gjøre. Ammet om natten bare i en mnd, så sov hun fra 11 til 7-8 om morningen. Kommer til å fikse rommet til neste babyen noen mnd etter att den har kommet, bruker det som kontor nå og vi har bare 3 soverom.
Rose69 Skrevet 1. mars 2008 #9 Skrevet 1. mars 2008 Vi la junior på rommet sitt fra han var 6 mnd.Da sov vi alle mye bedre.Og det ble plutselig slutt på nattammingen :-) aaahhhhh...deilig!!!Endelig søvn.
It's all about me Skrevet 1. mars 2008 #10 Skrevet 1. mars 2008 Dette er min erfaring med førstmen iallfall: Et år er leeeeenge på samme rom. Du kan fort ende med å gi nattmat halvt år og lenger hvis du vil det, de våkner oftere og letter når de ligger på foreldrenes rom. Selv trengte jeg mere sammenhengende søvn og flytte lillegutt inn på eget rom da han var 2 mnd og 1 uke. Fra å ville ha pupp hundre ganger hver natt og bruke lang tid på å sovne igjen endte han da med å sove natten igjennom allerede andre natten. Så jenta i magen får ikke lov til å ligge lenge inne hos oss. Jeg har igrunn sakt 1 mnd maks.
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 1. mars 2008 #11 Skrevet 1. mars 2008 Dette blir vår første også så har ingen erfaring, men har tanker rundt dette da... Vi kommer til å ha vesla inne på rommet helt i begynnelsen til vi har fått litt rutiner på ammingen om natten. Tenker også litt av hensyn til pappan som skal på jobb hver morgen at det er greit å ha henne på eget rom. De ligger vegg i vegg. Da slipper han å bli så forstyrret hver gang vesla våkner og man skal mate og skifte bleie. Hvor lenge vi har tenkt å ha henne inne hos oss får vi se litt an, men ikke så alt for lenge tror jeg :-)
*bubbs* Skrevet 2. mars 2008 #12 Skrevet 2. mars 2008 Du bør også tenke på at barn som sover på samme rom som foreldrene første leveår har mindre sjanse for krybbedød.
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 2. mars 2008 #13 Skrevet 2. mars 2008 Vi hadde barnerommet forholdsvis klart da nr 1 ble født, men hun sov på rommet med oss til hun var syv måneder for det. Da flyttet hun på eget rom. Kommer nok til å gjøre det på samme måten denne gangen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå