Maud Skrevet 1. mars 2008 #1 Skrevet 1. mars 2008 Så er det vår tur med sykdom. Storebror og lillebror har vært fantastisk friske denne vinteren. En natt hver med oppkast før jul, ellers ingen ting. Det ville jo vært for utrolig hvis vi skulle slippe så lett unna. I går hadde lillebror noen ekle bleier med påfølgende sår rumpe, tiss og pung. Kastet opp i natt og har hatt litt feber i dag. Nå når kvelden nærmet seg ble han bare slappere og slappere. Hadde vondt i halsen sa han. Da jeg løftet ham opp for å få ham i seng, hylte han at det gjorde vondt i halsen - og holdt seg til nakken. "Mamma blåse". Jeg blåste og ga ham paracet og kjenner nå at jeg er temmelig bekymret. Vondt i nakken, det roper hjernehinnebetennelse i hodet mitt. Vi får følge med ham i natt og håpe det beste :-(
moomy venter nr 2 Skrevet 1. mars 2008 #2 Skrevet 1. mars 2008 Uff da Maud! Det er sikkert ikke noe farlig, men forstår så utmerket godt bekymringen din. Ønsker lille goingen god bedring;) Mange hilsener fra
dritgrei hei hei! Skrevet 1. mars 2008 #3 Skrevet 1. mars 2008 Hei kjære Maud, syke unger er ikke artig! Jeg håper han kommer seg i en feiende fart... god klem fra
frøydis m/ 4 Skrevet 1. mars 2008 #4 Skrevet 1. mars 2008 Huffda! Dette høres ikke noe lystelig ut. Håper han friskner til og at paraceten hjelper. Dere får følge godt med utover kvelden og natten. Og det er bedre å ringe legevakten en gang for mye, hvis du er engstelig.
Maud Skrevet 1. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. mars 2008 Jeg har snakket med legevakta og er nå mindre bekymret. Hun fikk meg til å vekke ham og sjekke om han kunne bøye på nakken. Det kunne han. Feberen gikk dessuten betraktelig ned med paracet. Nå vekker vi ham før vi legger oss og måler feber igjen samt en gang til i løpet av natta. Hun tok meg veldig på alvor, stilte mange spørsmål, noterte navnet hans og fødselsdato i tilfelle vi skulle ha behov for hjelp i løpet av natta. Avtalte at jeg skulle ringe igjen og avlegge rapport. Hun trodde ikke det var hjernehinnebetennelse siden allmenntilstanden har vært nokså grei i dag og siden han kunne bøye på nakken. Godt å møte noen som tar bekymringen på alvor :-)
dritgrei hei hei! Skrevet 1. mars 2008 #6 Skrevet 1. mars 2008 Tusen takk for oppdateringen Maud, det var veldig godt å lese!!!! Hurra for å bli tatt på alvor når man er oppriktig bekymret!
Mariamin Skrevet 1. mars 2008 #7 Skrevet 1. mars 2008 Hei. Min eldste har vært endel plaget med streptokokker i halsen. Han er nå 5 år. Han får da veldig vondt i halsen. Klarer ikke å svelge, vil ikke ha drikke eller noe å spise. Det er definitivt verst om natten (selvfølgelig) . Det er alltid fælt når barna blir syke. Man føler seg ganske hjelpesløs når de har det vondt. God bedring til lillebror.
♥Snulder Skrevet 1. mars 2008 #8 Skrevet 1. mars 2008 Godt å høre at du har snakket med legevakta og blitt beroliget!! Vet ikke om dette er noe trøst, men vi startet med diare og oppkast, for så å gå direkte til feber, såre halser, host, snørr og gørr! God bedring til lillegutten din!
Gjest Skrevet 1. mars 2008 #9 Skrevet 1. mars 2008 Godt at du har funnet roen i forholdt til hjernehinnebetennelse. Min lille har hatt akkurat samme opplegget noen dager nå, veldig slapp, litt oppkast og mye diarè...er mye slikt som går om dagen.
Maud Skrevet 2. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 2. mars 2008 Lillebror er fortsatt syk, men ikke alvorlig. Han er slapp og har feber og vil ikke spise, men innimellom leker han litt på gulvet og skravler som vanlig. Det var trøst Snulder i at dere har hatt noe av det samme. Kjedelig at det er smittsomt, da blir vel vi andre også syke, men helt klart å foretrekke fremfor det jeg fryktet.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 2. mars 2008 #11 Skrevet 2. mars 2008 God bedring til lillebror! Her i huset har naboen nå fått en runde, igjen, med tre små og syk pappa. Så mor er litt sliten der inne nå...... Men nå har solen skint i to dager, så nå må vel basseluskene snart dra et annet sted:-)
coscos Skrevet 2. mars 2008 #12 Skrevet 2. mars 2008 Ønsker dere god bedring! Godt å høre at du fikk god hjelp hos legevakten, og at lillebror nå føler seg bedre. Ikke noe morsomt når barn blir syke.
Plutseliten :) Skrevet 2. mars 2008 #13 Skrevet 2. mars 2008 Håper lillebror har det bedre idag. Jeg synes også det er fint å høre om legevakter som tar oss på alvor,og gir oss trygghet når barna er syke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå