Gå til innhold

utenom tema: til dere med briller/optikere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når dere lukker ett og ett øye, ser dere bra på hvert enkelt øye da?

jeg var hos optiker i dag og hentet mine nye briller. Måtte ha nye, for plutselig så jeg så mye dårligere på venstre øye.

Men når jeg nå, med mine nye briller, lukker høyre øye, ser jeg fortsatt marge-dårlig!!!! men hvis jeg lukker venstre, så er det som med de gamle, da ser jeg helt ok med kun høyreøyet.

Fortsatt er det litt forvirrende å se med begge øyne åpne, men det går seg kanskje til? har ikke hatt de på mer enn et par-tre timer enda...

synes det er så rart at om jeg lukker venstre, så ser jeg godt med høyre, men hvis jeg lukker høyre, ser jeg helt forferdelig dårlig... i tillegg blir bokstaver etc pittsmått, alt krymper liksom, men det gjør det ikke hvis jeg ser med kun høyre øyet...

Kan noen av dere med briller teste hvordan dette er med dere? Eller finnes det en optiker der ute som har peil? Er det greit at øynene ikke funker hver for seg så lenge samsynet er ok, eller skal hvert øye virke godt hver for seg også???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser ganske dårlig med et øye av gangen, men bra med begge når jeg har briller på. Er dette det første brilleparet ditt? Det tar tid å venne seg til, og kanskje du føler at det er vanskelig å bedømme avstander og sånne ting de første dagene. Slutt og teste deg så mye er det beste rådet jeg kan komme opp med:) Så lenge du ser klart når du bruker begge øyne har du nok riktige briller.

Skrevet

Takk.

Nei har brukt briller i 7 år eller noe nå. Kun 1.5 år siden jeg bytta sist. At synet plutselig er blitt så mye dårligere nå, tror optikeren kan skyldes svangerskapet... derfor har jeg nå kjøpt et par billig-briller, så får jeg vurdere synet på nytt til høsten.

Men er ikke fornøyd uansett, noe rart med innfatninga, de har bøyd den + gjenskinn av høyreøyet i glasset (helt snålt, akkurat som flekker i glasset), så dette må de fixe uansett...

Skrevet

Det er alltid litt tilvenning, men er du ikke fornøyd så gå tilbake til butikken mandag. det er forferdelig slitsomt å ikke se bra på begge øynene.

Skrevet

Har du fått nye briller nå mens du er gravid? Synet forandrer seg ofte under graviditet men går ofte tilbake etter at man er ferdig å amme.. Derfor har jeg aldri fått forandret styrke under gaviditet..

Skrevet

Ja kjøpte meg etpar billigbriller. Var helt uforsvarlig å ikke gjøre noe. klarte jo ikke å fokusere ordentlig. slitsomt å se på tv, pc og nesten skummelt å kjøre bil! Men ville ikke bytte glass i de gamle brillene mine, nei, før evt etter fødsel, for det er mye dyrere briller og glass...

Skrevet

Sist jeg byttet styrke og briller var jeg helt sikker på at de hadde gjort en feil. Følte meg full med brillene og følte at jeg så bedre hvis jeg snudde brillene Klagde og de sjekka både brillene og meg, det var ikke noe feil. Tok meg 14 dager å vende meg til brillene.

Skrevet

har gått ned en kvart på begge øynene (fra -1.75 og - 1,25 til - 2 og -1.5) .. og det er nok til at ejg var nødt til å forandre styrke, da jeg ser dårligere når jeg kjører bil..

forandre styrke har jeg gjort jevnlig (ca. annethvert år..) siden jeg begynte med briller for 10 år siden, så jeg tviler på det har noe å si at jeg er gravid..

Skrevet

Det påstås at svangerskap kan påvirke synet... jeg merka ikke noe til det i mitt 1. svangerskap, men nå ble synet plutselig mye dårligere. min svigerinne merka ikke noe til forandring i synet med sine 3 første, men fikk det på slutten med nr4...

Det går litt bedre i dag med brillene. Har hatt de på i hele dag. Men jeg synes fortsatt det er rart at jeg ser så dårlig med venstre, når jeg lukker høyre... men jeg lurer på å ha hørt at briller er "innstilt" så samsynet skal være bra, ikke ett og ett øye....??? (men jeg ser jo godt med høyre når jeg lukker venstre....)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...