Anonym bruker Skrevet 1. mars 2008 #1 Skrevet 1. mars 2008 Jeg har litt navnedilla, og synes dette er kjempe spennede.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2008 #2 Skrevet 1. mars 2008 så kult! Jeg har også navnedilla og synes også dette er kjempespennende og intressant, hyggelig at det er flere av oss Hilmar, Allert, Ingolf, Agnar, Millian er gamle navn. Min oldemor het Magnis Hansine! Jeg har ikke hørt om noen andre som heter Magnis, og Hansine og andre mannlige navn som er gjort om til kvinnenavn blir vel ikke brukt lenger så vidt jeg vet. Min gamle tante heter Tordis, gammelt navn, men vet om flere som heter det... Men det var kansje enda gamlere navn du var ute etter?
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2008 #3 Skrevet 1. mars 2008 Min oldefar het Ingebrigt, synes det er litt styggfint:) Andre "gammelmodige" navn: Laurits Lavrans Lidvar Ingebjørn Nilsine Jørgine Nanna Alette Magni
Jeanskin Skrevet 1. mars 2008 #4 Skrevet 1. mars 2008 Minstejenta mi har Kristofa som mellomnavn, et navn som har vært i slekta til pappan lenge. Farmor het Thordis Elfrida Ellers het mine oldeforeldre bl.a Petra Hedvig Godtfred Det var noen av de mer uvanlige jeg kom på. De andre oldeforeldrene mine het Fredrik, Anna, Kristian, Andrea og Johan. Alle de navnene er jo mye i bruk i dag, men jeg regner med at de er ganske gamle.
togutter-08og10 Skrevet 1. mars 2008 #5 Skrevet 1. mars 2008 Jeg har hørt om en liten gutt som heter Livald. Ellers er Lavrans, Lorentz gamle navn som ikker er brukt i dag vil jeg tro.
Vannmann35 Skrevet 2. mars 2008 #8 Skrevet 2. mars 2008 Her er noen spesielle navn fra min familie: Gutt: Jentoft Marenius Hilding Hedly Jensinius Jente: Sørina Andi Jensine Olea
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2008 #10 Skrevet 2. mars 2008 Jenter: Blondine Brunetta Tabita Gutter: Offer Palme Guttorm
<3 lykkeliten <3 Skrevet 3. mars 2008 #11 Skrevet 3. mars 2008 Guttenavn: Gjermund Tov Julius Arne Hans Magne Sigmund Jentenavn: Tordis Magda Syrina Gunnhild Mildrid Anna
Ryddemamma Skrevet 3. mars 2008 #13 Skrevet 3. mars 2008 Noen artige navn i min familie; Jente: Helvig (jeg synes det faktisk er veldig fint!) Targier (nei og nei) Nelia Hansine Katrine Aasild Inga Olava Ruth Eldbjørg Elen Marie Torbor Olea Regine Olette Thore Maria (ja, faktisk) Olette Marie Embjør Gutt: Saamund Salve Hage Abraham Christen Tellef Gullik Gunder Om du, HI, synes det er så gøy med gamle navn, er det mye artig å se om du ser i gamle kirkebøker og på folketellinger. Veldig mye er lagt ut på arkivverket.no . Det er store variasjoner mellom ulike steder i landet - det er litt artig å se. : )
kees_me termin 14/6-07 Skrevet 3. mars 2008 #14 Skrevet 3. mars 2008 I min familie har vi ikke så mange men vi har: Hjetmund Parelius
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #15 Skrevet 3. mars 2008 Datteren min heter Dagne Veldig gammelt -og veldig vakkert, syns jeg.
nussie Skrevet 3. mars 2008 #16 Skrevet 3. mars 2008 Min mormor het: Gjertine (uttales med J )-ganske søtt! Min bestefar het: Kolbjørn -koselig navn.
VenterNummer2 Skrevet 3. mars 2008 #17 Skrevet 3. mars 2008 Oline syntes dette var helt forferdelig når jeg var liten, nå synes jeg det er kjempe fint!! Rart hvordan man endrer smak med åra...
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #20 Skrevet 4. mars 2008 Ja vi har jo disse gamle jentenavnene som er gjort om av guttenavn, som: Jensine Jørgine Hansine Petrine Edvarda Kristofa Kristofine Olufine Jendine Alfhilde Andre gamle navn jeg har i familien, eller har hørt: Guttenavn: Jendor Werner Edgar Jøns Jardar Karesius Ovar Sølvfester Jentenavn: Antonette Magnis Magda Wilhelmine Erna Og så et navn jeg synes er så stygt at det er kult!! Nemlig: Gerd!! ;-)
Anne Marte Skrevet 4. mars 2008 #22 Skrevet 4. mars 2008 Mormors gamle naboer het Damik og Riise Bolette...
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #24 Skrevet 5. mars 2008 Hva med Karlotte? Et nydelig jentenavn. Først syns jeg det var sært, men nå liker jeg det.. Ellers var det en Nancy bak i rekken vår.. Gutt: Henning, Berent, Bjarne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå