Gå til innhold

Søsteren min skal ta abort. (ikke krangle).

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare få ut tanker her.

Hun har valgt å ta abort, for hun klare ikke å tanken på å være alenemor (ble slutt mellom henne og typen da hun fant ut at hun var gravid). Og jeg støtter henne, for om hun føler at hun ikke er klar ennå, så er det hennes valg. Hun er 24 år.

Jeg selv er gift og har et barn. Og det gjør litt vondt inni meg når jeg tenker på at spiret i magen kunne blitt en liten jente eller gutt. Gjør meg litt ekstra trist når jeg ser på sønnen min. Men jeg har ikke så mye jeg skulle ha sagt.

Hun har også bedt meg om å være med henne når hun skal på utskraping, og det har jeg sagt ja til. Jeg grue meg litt, men kan ikke tenke åssen hun har det. Det ser ikke ut til at det plager henne så mye akkurat nå.

Jeg måtte bare få ut litt tanker her. Velger å være anonym på dette temaet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med unger sjøl, men fortsatt med sterk tro på abortlova, hadde jeg også slitt om jeg skulle vært følge til noens utskraping, og jeg synes det er fint at du støtter henne. Jeg leser at du skulle ønske du så mer av et "problemfokus" hos henne, at det plaget henne mer, men du er rakrygga nok til å gå med henne. Hennes grunner, hennes motiver, hennes avgjørelse - og du er der når hun behøver deg. Kanskje endrer hun mening, men ikke forvent det. Kanskje sliter hun etterpå, da må du minne henne på grunnene hennes - selv om du egentlig er enig i at hun har grunn til å angre. Fint at du er et ordentlig menneske for henne, med respekt nok til å ikke legge stein til byrden, lykke til.

Skrevet

Du får vel ikke lov å være med inn når hun skal ha selve utskrapingen? Da ligger hun jo i narkose eller under sterk bedøvelse? Hadde utskraping ved dein siste SA min, og mannen min fikk ikke være med inn, han måtte vente til jeg kom tilbake fra oppvåkning og hele pakken.

Skrevet

Nå er det en stund siden jeg skrev innlegget, og fikk ikke lest svarene før nå.

Men først vil jeg bare takke sug lut for de fine ordene. Vi har pratet om aborten og sånn. Ser ennå ikke ut til at det plager henne så mye. Men jeg har sagt at jeg er der om hun har lyst til å prate.

Og til anonym: Hun sov under hele greia ja, men jeg ble ikke helt med inn da. Jeg satt på venterommet og ventet. Kjørte henne hjem da hun var ferdig. Ikke mer enn det :)

Skrevet

du må vente ute på venteværelset. får ikke komme inn før hun har våknet igjen.

sambo fikk ikke komme inn da jeg hadde MA engang. Ba om han fikk være der når jeg våkna. De sa ja, men det var han ikke. Men de henta han fort da jeg begynte å gråte.

Stakkars søstra. Det er nok en tung avgjørelse. Bare håpe hun er sikker på at hun gjør rett.

Skrevet

Nickoline: ja, jeg satt ute på venterommet og ventet. Gikk ikke helt inn.

Skrevet

leste ikke helt ned......., så det er over da. håper det går bra med henne.

Skrevet

Nickoline: joda, for øyeblikket ser det ut som det går bra med henne. Men noen ganger ser jeg at hun er litt tankefult. Har også lagt merke til at hun leser ganske mye, kanskje for å ha noe annet å tenke på?

Men jeg har hvertfall gitt henne beskjed om at hvis hun trenger å prate eller få hjelp til å finne noen andre å prate med, så stiller jeg opp :)

Skrevet

Jeg vil ha en søster som deg..... jeg har en bror og en halvbror. de er greie de, men viser aldri at de bryr seg.

Heldigvis fikk jeg høre gjennom min svigerinne at han syntes synd på meg pga samlivsbruddet. At han trodde jeg ville få det bra. Selv om han liker Brian som en venn, så har han sett at ting ikke har "fungert" som det skal i et forhold med barn.

skulle bare ønske han hadde sagt det selv!

Skrevet

Noen ganger tror jeg det er lettere for søstrer å prate sammen enn bror og søster. Brødrer viser kanskje ikke så mye følelser som søstrer innimellom? Jeg tror brødrene dine bryr seg mer enn det dem klare å vise. Har selv en storebror som ikke viser så mye følelser. Men ifølge kona hans, bryr han seg mer enn det han viser :)

Men takk for de koselige ordene, nickoline :)

Jeg hadde stilt opp for hvem som helst av mine venner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...