JuliMage-JanuarMage(tvillinga) Skrevet 1. mars 2008 #1 Skrevet 1. mars 2008 Noen som kan mye om dette med Isofix fester i bilen?? Min bil er utstyrt med dette. Forstår det slik at da kan et barnesete festes til disse uten at man bruker sikkerhetsselene. Men hva med en base til et sete, kan denne også festes i disse festene?? Vi har nemmelig tenkt å kjøpe Maxi Cosi Cabriofix m/base.
Babyønske �� Skrevet 1. mars 2008 #3 Skrevet 1. mars 2008 Selve setet kan vel ikke festes i isofix-festene, du må også ha isofixbasen som setet kan festes i. Men vær obs på at det finnes både easyfix og isofixbase, easyfix er det som festes med selene.
JuliMage-JanuarMage(tvillinga) Skrevet 1. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 1. mars 2008 Tusen takk for oppklarende svar:)) Da må vi sørge for at det blir kjøpt en isofixbase....
Lykketroll med 2 småtroll Skrevet 2. mars 2008 #6 Skrevet 2. mars 2008 -jeg betalte 1500 for setet og like mye for basen for 1,5 år siden. Noen selger stolen til 1190 nå har jeg sett...
jentahans Skrevet 2. mars 2008 #7 Skrevet 2. mars 2008 så da blir det 3 tusen til sammen ?? det er jo helt rått. svindyrt spør du meg
fjollefrua Skrevet 2. mars 2008 #8 Skrevet 2. mars 2008 vi kjøpte maxi cosi på tilbud på barnas hus til 999, og dro til svinesund og kjøpte isofixbasen på svinesund til 1298 (1150NOK). 2300 kr er ikke så ille da... Så fikk vi oss en shoppingtur også
Endelig 4 i familien :=) Skrevet 2. mars 2008 #9 Skrevet 2. mars 2008 Hei alle sammen! Ikke for å styre over noen nå, men vi tenkte også på å kjøpe base til vår bilstol (Emmaljunga) og han innehaveren av butikken vi var anbefalte ikke at vi kjøpte denne basen pga at under en evt kollisjon vil all trykk føres i selene og belaste barnet mer enn dersom man brukte selene. Ved å bruke selen vil stolen være litt mer flyttbar og det vil derfor være den som får det største trykket. Han demonstrerte dette ved å feste fast stolen med selen og gav stolen en skikkelig trøkk for å vise oss hva han mente i praksis. Med en base vil stolen stå helt i ro under en kollisjon (ifølge han) Han mente at det eneste positive med en base var at det var enklere å feste stolen i bilen, det var ikke tryggere. Og det tok jo bare 5 sek ekstra sånn ca å feste stolen med beltet. Bare ment som en liten info dette innlegget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå