Bolla21=) Skrevet 1. mars 2008 #1 Skrevet 1. mars 2008 Jeg har ei lita jente på 8 uker, og hos helsesøster har vi fårr beskjed om at hu må vri på hodet sånn at hun får brukt begge sidene, men det er umulig.... Hva skal jeg gjøre? de sa det på syekhuset at hvis hun brukte bare den ene siden så ville senen på andre siden bli kortere og risikoen for å måtte til fysioterapeut og fikse på det var stor, og det var visst vondt oxo..... Noen råd???? Jeg prøver å snu henne, men hun snur seg bare tilbake....
1stor1liten =) Skrevet 1. mars 2008 #2 Skrevet 1. mars 2008 du kan rulle sammen et hånkle/teppe og legge sånn at hun ikke får snudd seg tilbake, amme på begge sider. også ligge på den siden som hun ikke vil snu seg til sånn at hvis hun vil se deg må hun snu seg
It's all about me Skrevet 1. mars 2008 #3 Skrevet 1. mars 2008 Mange små snur seg ofte mot et fast punkt da gjerne vinduet siden det er lysest. Så det kan ofte holde å snu hvilken vei hun ligger i senga så hun må snu seg den motsatte veien. Fikk dette rådet selv av helsesøster hvis jeg skulle få det problemet.
Fire småtroll Skrevet 1. mars 2008 #4 Skrevet 1. mars 2008 Snu hodet forsiktig til den andre siden etter at hun har sovnet og legg en pute, bamse eller lignende der så hun ikke får snudd seg tilbake.. Pass på å alltid ligge på den siden av henne hun helst ikke vil snu seg til når du legger deg på gulvet med henne, i senga og på stellebordet. Da må hun snu seg den veien for å se hva som skjer.. Gjør masse på den siden av hodet hennes når hun er våken, bruk en skrangle, krasle med et papir osv.. Jenta mi var også sånn, begynte med at hun brakk kragebeinet under fødselen og hadde hodet mot den siden som ikke gjorde vondt, men selv om det var grodd og smertene var borte fortsatte hun å ha det som favorittside. Det som skal til er masse stimulering og action på den siden hun ikke vil snu seg til, de er veldig nysgjerrige disse små så hun kommer til å snu seg mot deg. Lykke til.
lenej :o) Skrevet 1. mars 2008 #5 Skrevet 1. mars 2008 vi fikk også samme beskjed. men hos oss nyttet det ikke. mini hadde store smerter i nakken, og viste seg han var skjeiv i nakken pga han hadde ligget skjeivt inni magen min og dermed kom ut skjeivt også.. når han var 5mnd gammel, så klarte vi å røre på hodet hans. elelr, at han klarte å ta hodet til høyre... og da drev vi hele dagen å stimulerte han å snu hodet sitt, med å være på høyre side, og ha leker der, så til slutt, etter myyyye strev, så fikk han snudd hodet den veien... etter myyye tøy å bøy å mas fra fysioer... pga denne skjeivheten ble han jo forsinket i utviklingen sin, og begynte ikke å rulle før han var 8mnd, krype når han var 13 mnd, og er 15mnd nå, og går ennå ikke...
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 1. mars 2008 #6 Skrevet 1. mars 2008 Har hun vært på utredning for KISS? Du kan sjekke ut www.kiss-kidd.no se om du kjenner igjen noe som står der:)
Sjefsmegga Skrevet 1. mars 2008 #7 Skrevet 1. mars 2008 Tror du skal kontakte en manuellterapaut ( tror det er det det heter i hvertfall)...eller en kiropraktor...som har peiling på småbarn/babyer....
Stjernedryss m/2 skatter Skrevet 1. mars 2008 #8 Skrevet 1. mars 2008 Kontakt manuell / kiro for en sjekk, kan være KISS syndrom. hilsen en Kiss mamma
Håpefull mamma Skrevet 1. mars 2008 #9 Skrevet 1. mars 2008 slik var jenta mi også, og hun er et kiss barn. få det sjekka
Nusse_83 Skrevet 1. mars 2008 #10 Skrevet 1. mars 2008 Jenta mi blir behandlet for KISS nå, hun har også hatt en favorittside. Har tidligere hørt med helsesøster på grunn av favorittsiden og at hun ikke liker å ligge på magen, men har bare fått til svar at jeg må bli flinkere til å "legge henne på magen", "venne henne av med favorittsiden" Tok kontakt med kiropraktor på eget initiativ og han kunne se det var KISS med en gang, er litt skuffet over helsesøster ja... kunne jo kommet i gang med behandlingen mye før, (hun er 7 mnd nå) så hadde hun sluppet å ha vondt.
Odine! Skrevet 1. mars 2008 #11 Skrevet 1. mars 2008 Speil plassert på den sida hun ikke vil ha hodet mot. Evt kiropraktor eller osteopat.
NoDoubt Skrevet 1. mars 2008 #12 Skrevet 1. mars 2008 Gå inn å les på kiss-kidd.no. Les litt der å se om du "kjenner" jenta de igjen. Ring til en manuellterapaut og få en time. De er spesialister på kiss-kidd og de behandler alle barn under 12 år gratis:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå