glad og lykkelig Skrevet 1. mars 2008 #1 Skrevet 1. mars 2008 Blir fødselsstipendet gjort om til lån dersom en ikke tar de eksamenene en har permisjon fra, etter at permisjonen er ferdig? F. eks viss en melder seg opp til et ettårsstudium bare for å ta permisjon fra det? Noen med erfaringer her? Er lite aktivitet på studentdebatten:)
Sjefsmegga Skrevet 1. mars 2008 #3 Skrevet 1. mars 2008 Logikken tilsier det i hvertfall, for det er slik det fungerer ellers med stipend. Tviler på at det blir gjort unntak for foreldre..
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 1. mars 2008 #4 Skrevet 1. mars 2008 forsørgerstipendet er og blir stipend uavhengig av om du består eller ikke... Men det er jo bare snakk om rundt 1000 kr i mnd eller slikt... Studielånet er jo noe annet.. Der må man bestå alle eksamner for å få omgjort 40% til stipend...
glad og lykkelig Skrevet 1. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. mars 2008 Dvs at en aldri trenger ta disse eksamene, og likevel beholder man pengene som stipend?
glad og lykkelig Skrevet 1. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 1. mars 2008 Ja, dette er jeg klar over. Men jeg mener det stipendet en får om en tar permisjon pga fødsel.
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 1. mars 2008 #7 Skrevet 1. mars 2008 jupp... (leste feil her, leste forsørgerstipend, ikke fødselsstipend).. Fødselstipendet beholder man uansett... Man kan også få fødselsstipend i sommerferien...
Gjest ->>- Skrevet 1. mars 2008 #8 Skrevet 1. mars 2008 Nei, du behøver aldri ta eksamnene i det du har permisjon fra. Fødselsstipendet er stipend uansett.
glad og lykkelig Skrevet 1. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 1. mars 2008 Da må jeg si at det virkelig er en super ordning:) Tusen takk for svar alle sammen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå