Gå til innhold

Noen som har giftet seg i utlandet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på om noen har giftet seg i utlandet eller planer om å gifte seg i utlandet? Hvordan gjorde dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal gifte meg i Madrid i sommer. Vi ringte ambassade og hørte når de hadde ledig vigselsdag, og valgte da denne dagen. Etter det må man så skrive under på papirene for prøveing av ekteskap, og forlovere må skrive under på sine papirer. Vigselsattesten kan man få sendt direkte til ambassaden.

Deretter var det bare å bestille flybilletter og hotell ;-)

Vi skal reise i all hemlighet sammen med forlovere, så vår bryllup blir jo ganske lite. Det er derimot ikke noe som tilsier at man ikke kan dra med hele slekta om man vil det. Blir litt trangt på kontoret til ambassadøren da, så kanske greit å velge en sjømannskirke om man ikke har noe imot kirkelig bryllup ;-)

Vi reserverer bord på en bedre resturant før vi reiser ned, og jeg skal ringe hotellet og høre om det finnes en blomsterforretning man kan stole på i nærheten. Regner med at de kan fikse en brudebukett til meg.

Etter noen dager i Madrid reiser vi til kysten. Der skal vi gjøre absolutt ikke noe ;-)

Skrevet

Vi giftet oss i Roma i februar. Bestillte der samme dag som listen for året etter ble lagt ut. Men hvor vanskelig det er varierer fra Ambassade til ambassade eller sjømanskirke om en velger det.

Ordnet så med vigselsbok og folovererklæring. Og bestillte fly og hotell via Norwegian. Da hadde vi funnet ut på Google hvilket hotell som lå i nærheten for det var viktig for oss. Vi kunne spassere på 5 min.

Ankom dagen før og bestillte brudebukett i resepsjonen ettermiddagen før... Det var en ordenlig brudebukett som ble levert til avtalt tid og kostet 65 euro. Så det angrer jeg ikke på.

Måltidet på kvelden tok vi litt på sparket, men det var fordi det var utenom høysesong. Vi var 6 i følget. Paret etter osss var kun de to..og de hadde det nok like fint, ambassaden hvis en gifter seg der spør på forhånd om dere tar med vitner eller om de skal stille med. Noen steder må du stille med vitner selv.

Lykke til!!

Skrevet

Her er siden til de forskjellige ambassadene: http://www.norway.info/

du kan gå inn på Utenriksdepartementet og linken vigsler og lese om de forskjellige reglene.

eller søke på sjømannskirker...

Skrevet

vi skal gifte oss i sjømannskirka i Miami i mai. vi har besttillt turen, presten og fotograf. jeg har kjøpt kjole jeg skal ha med.. vi komme rbort dit 10 dager før vi skal gifte oss, så vi skal finne blomster og dresser, og middag der borte. det er bare jeg og min kommende mann og hans sønn som drar.. og det er bare vi og forloverene våres som vet om det :) masse info på sjømannskirken no.

Skrevet

Hei rampejenta!

Hvor lang tid på forhånd må man planlegge hvis man skal gifte seg i sjømannskirken? Man trenger ikke å ha forlovere med? Tenkte bare det skulle være meg og min utkårede:)

Skrevet

Vi gifter oss i Orlando, Florida i april til neste år. Vi gifter oss i Walt Disney World og nærmeste familie blir med oss, så tar vi det som en ferie samtidig. www.disneyweddings.com - vi skal ha et Escape-bryllup.

Skrevet

Hei. jeg tok kontakt med sjømannskirken i januar, og da hadde de mange ledig datoer i mai hvertfall.. men man bør sikkert forhøre seg så tidlig hvis man vil gjøre det i fellesferien ... forloverene våres har bare skrevet under forlover erklæringene, som blir sendt til folkeregisteret sammen med prøvingspapirene for ekte skapet.. da tar det ca 3 uker før man får tilbake den godkjente papirene på at man her lov å gifte seg.. dette papiret må vere med til sjømannskirka.. i usa må vi også gifte oss på amerikansk vis først, i en marriage license office.. dette er også bare å skrive under på noen papir.. man trenger ikke lang planleggingstid for å gifte seg i sjømannskirka.. bare å finne en dato som passer :) de skaffer også vitner. se på nettsiden til sjømannskirka og finn den plassen dere kunne tenkt å gifta dere.. da har de gjerne linker til andre ting dere trenger som frisør og fotograf osv.. de er veldig hjelpsomme ;) lykke til :)

Skrevet

vi skal gifte oss i Toscana i mai,slottsbryllup,norsk dame som ordner alt som man kan ønske seg... all informasjon fikk vi på www.veientiltoscana.no

lykke til

Skrevet

Vi gifter oss i Thailand i julen - er 9 voksne (mulig 11) og 3 barn. Kontaktet en bryllupsplanlegger som er norsk, som bor der nede. Hun helper til med det praktiske. Og deretter kontaktet vi sjømannskirken for å fikse dato. Gifter oss på stranda - får en prest til å vie oss der. Så blir vi der en uke til med hele gjengen. Siste uka reiser de fleste andre hjem, og tar med seg lillemor, slik at jeg og mannen kan ta bryllupsreise for oss selv på en annen øy i landet+Bankok i 3 dager.

Blir nok en vennefest, når vi kommer hjem også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...