Gå til innhold

Nattlys til baby


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha babyen på soverommet sammen med oss, og vi pleier jo å sove i stummende mørke. Men burde vi kjøpe et lite nattlys til å ha ved siden av sprinkelsenga? Jeg tenker at dersom jeg hadde vært en baby, så hadde jeg muligens hatt lyst på ei lita lampe ;-)

 

Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan nå så spørre, jeg tenker at babyen er vandt til mørket jeg siden den har ligget inne i magen :-) Men skal ha en litt svakere lyspære enn den vi har i lampen nå slik at det blir svakt lys bare når jeg ammer.... Tenker at babyen våkner for mye med flomlyset vi har der fra før...

Skrevet

Det finnes et sånn lys som man bare stikker i stikkontakten. Det har jeg handlet inn. Greit å ikke lage "dagslys" for meg selv, mannen min og babyen om natten ved å sette på fullt lys. Kjøpte i vanlig lampeforretning. Har tenkt at det kan stå på hele natten uten at det forstyrrer oss noe særlig

Skrevet

Her sover alle i stummende mørke, men jeg har en liten, svak lampe som jeg skrur på ved nattamming. Funker som bare det.

 

Jeg synes det er fint at de små lærer at det er natt når det er mørkt. Det har hjulpet oss på reise.

Skrevet

Jeg synes også det skal være mørkt på natta. Babyen skal jo skille mellom natt og dag. Sist gang brukte jeg også ett slikt natt lys som man stikker i stikkontakten. Satte nattlyset i en skjøteledning slik at jeg kunne flytte den der jeg trengte lys når jeg skulle amme på natta.

  • 2 uker senere...
Skrevet

Synes det er bedre at man sover i mørke, små som store. Slik vil babyen skille bedre mellom natt og dag, og kunne sove bedre, hvile øynene bedre.

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...