Matildesnusk + lille ups Skrevet 1. mars 2008 #1 Skrevet 1. mars 2008 Vi skal ha babyen på soverommet sammen med oss, og vi pleier jo å sove i stummende mørke. Men burde vi kjøpe et lite nattlys til å ha ved siden av sprinkelsenga? Jeg tenker at dersom jeg hadde vært en baby, så hadde jeg muligens hatt lyst på ei lita lampe ;-) Hva gjør dere?
Beama Skrevet 1. mars 2008 #2 Skrevet 1. mars 2008 Her blir det værende helt mørkt. Ser ikke noe poeng i å venne babyen til å sove med lys på. Det får jeg heller ta når barnet evt. begynner å bli mørkredd.
☆twinkle twinkle Skrevet 1. mars 2008 #3 Skrevet 1. mars 2008 Hei, har faktisk hørt at å sove med nattlys er skadelig for barnets øyne.. men det får du ta med en lege..men vår barnepleier sa minst mulig lys og lyd om natten slik at barnet for lærer seg forskjellen..Husker at jeg trang litt lys i beg for å legge henne til brystet ...: )
Matildesnusk + lille ups Skrevet 1. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 1. mars 2008 Flott! Takk for svar :-)
Gjest Skrevet 1. mars 2008 #5 Skrevet 1. mars 2008 babyen er vant m å sove i mørket i magen..godt for den å bli vant med mørket..ikke bra å sove me lys..d forstyrrer nattesøvnen..
Gjest Skrevet 1. mars 2008 #6 Skrevet 1. mars 2008 Dropp nattlyset, du. Er jo vant til å sove i mørket fra magen... Likevel kjekt med en type nattlampe som du kan slå på når du skal inn for å sjekke, amme, skifte beleier etc, slik at det ikke blir "flombelysning" og barnet våkner mer enn høyst nødvendig.
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 1. mars 2008 #7 Skrevet 1. mars 2008 vi har nattlys til vår 4åring... den blir gradvis svakere siden den går på batteri, og lader hver dag... kjøpt på ikea... farge lys... har den på gulvet og lyser ikke opp så mye... kun nok til å se hvor du går, og evt finne smokk...
mto2 Skrevet 1. mars 2008 #8 Skrevet 1. mars 2008 Vi har ikkje brukt nattlys. Kjøpte ei heilt svak pære (3kw) med raud farge som vi kan slå på når vi treng finne smukk o.l.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå