Gjest Skrevet 1. mars 2008 #1 Skrevet 1. mars 2008 Jeg er forferdelig dårlig til å gi babyen min fulle konsentrasjon mens jeg ammer. Jeg blir enten sittende å se på tv eller driver med laptopen. Tok meg selv i å tenke over dette med at amming er veldig personlig og gir et sterkt bånd mellom mor og barn. Og her kommer jeg og enser henne nesten ikke engang når hun ligger der.. Æsj, nei nå fikk jeg dårlig samvittighet...!
Gjest Skrevet 1. mars 2008 #2 Skrevet 1. mars 2008 Tror du er meget normal! De fleste ser vel på ammingen som en avslappende stund, man trenger ikke å ha dårlig samvittighet for at man ikke gir barnet 100 % oppmerksomhet hele tiden!"
Niem og Patrick Skrevet 1. mars 2008 #3 Skrevet 1. mars 2008 Jeg gjør det samme som deg.. Men trøster meg med at han får veeldig mye oppmerksomhet når han er våken, vi kan ligge på gulvet i timesvis, sitter med han på fanget og synger osv.. Han er 10uker..
Jewel m/jente får gutt Skrevet 1. mars 2008 #4 Skrevet 1. mars 2008 Her er det tven som gjelder. Så det er nok veldig vanlig..
Marolla Skrevet 1. mars 2008 #6 Skrevet 1. mars 2008 Nå er hun så stor at jeg ikke kan gjøre noe som helst. Må faktisk ligge i senga for å kunne amme henne.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2008 #8 Skrevet 1. mars 2008 Ingenting annet enn å amme, nyter den nærheten jeg får til babyen. Liker å amme jeg :-)
MathildeC Skrevet 1. mars 2008 #9 Skrevet 1. mars 2008 Blir litt fjern naar jeg ammer jeg, selv om tven er paa saa ser jeg egentlig ikke paa den.. noen ganger leste jeg litt i et blad, men som regel sitter jeg og stirrer ut av vinduet eller ned paa den soete lille i armene mine. Synes absolutt ammingen er en kosestund :-)
Yrha Skrevet 1. mars 2008 #11 Skrevet 1. mars 2008 Syns det er veldig godt å ha det helt stilt rundt oss når jeg ammer. Men hvis TV'en står på, så glaner jeg halvveis på den. Men jeg prøver å konsentrere med om lillegutt, fordi ofte så titter han opp på meg fra puppen, og da smelter jo hjertet mitt ))
Gjest anouschka with Love Skrevet 1. mars 2008 #12 Skrevet 1. mars 2008 Da har vi det helt stille rundt oss :-). Synes det er en fin stund til å bare titte på henne og slappe fullstendig av ).
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2008 #13 Skrevet 1. mars 2008 Pleier å ta noen kilometer på ergometersykkelen, jeg... ;-)
Yrha Skrevet 1. mars 2008 #14 Skrevet 1. mars 2008 Hehe, med en apebaby som henger i ene puppen og sutter i andre mens du tråkker i vei...
Begooz Skrevet 1. mars 2008 #15 Skrevet 1. mars 2008 he he kult svar... Her i huset går det i tv... Vesle smurf er ikke så intr i å kikke på mamma hele tiden. Han syntes det er topp å glane og pille på genser mens han pupper.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2008 #16 Skrevet 1. mars 2008 de første mnd så jeg på tv.. fikk med meg ALT som gikk føltes det ut som.. siden jeg ikke fikk full mm produksjon før etter ca 7-8 uker så måtte jeg amme mye for å stimulere... men nå er han 7 mnd og jeg kan ikke gjøre noe... må ha det helt stille rundt... gjerne litt mørkt.. og jeg må ihvertfall ikke finne på å si noe eller bevege meg.. Han er såååååååååååååååå nysgjerrig... og titter jeg på han så slipper han taket og gapskratter... er jo litt gøy noen ganger, men melka spruter jo i flere retninger og skulle jeg ha prøvd å amme med flere til stede blir jeg litt flau... Har barn fra før og da kunne jeg amme på kafe og blant venner leeeeeeeeenge.. men det tok slutt da han var 3 mnd her... slitsomt egentlig.. Så det beste er å amme når han er døsig slik at han lukker øynene.. da sitter jeg å titter på han... det er såå nydelig å se... :-) (og så kan jeg ha tv på med svak lyd..) hihi
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 1. mars 2008 #17 Skrevet 1. mars 2008 Som regel så legger jeg meg i sengen sammen med han der det er stille og rolig... Det er skikkelig koselig! Er ikke alltid jeg gjør det da, men minst en gang pr dag. Det har jeg gjort fra han ble født!
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2008 #18 Skrevet 1. mars 2008 jeg koser meg også med å amme men ser på tv forde om.ser ned på han innimellom og stryker han over hode.
*Rutletutt* Skrevet 2. mars 2008 #19 Skrevet 2. mars 2008 Jeg gjør som deg, hi - ser tv, leser blad eller surfer på nettet....har ikke dårlig samvittighet for det.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2008 #21 Skrevet 2. mars 2008 Ligger i senga med rullegardinen nede for å få det mørkt. Lukket dør for å ha det stille. Lukker øynene så vi ikke får blikkontakt. Gjør jeg ikke det slipper hun puppen og det går timer før hun vil ha pupp neste gang....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå