babysjuk82 Skrevet 1. mars 2008 #1 Skrevet 1. mars 2008 Jeg har 3 unger selv,alene. Er nabo me ei som har en gutt på 7år. Han kommer hit hele tiden! Rett inn hit med en gang han kommer hjem.og han følger etter meg overalt.har sagt nei til gutten mange ganger.og nevnt det til mora,men det hjalp ikke. Så når han er til mora,er d jeg som tar meg av han.er så sjukt lei av dette! Greit av og til,men ikke hver dag!! Låser jeg døra,står han og banke på vinduan! Ka faen skal jeg gjør da?? Verken gutten eller mora hører etter!!
Vestlending med to, snart tre? Skrevet 1. mars 2008 #2 Skrevet 1. mars 2008 Kanskje du kan fjøre sånn at det er litt kjedelig for han å være på besøk. Eller rett og slett sette han i arbeid? Ville nok ha mast på mora til dess hun forstod kanskje, men jammen ikke lett med voksne som ikke greier å skjønne (eller vil skjønne) en sånn enkel ting.....
Krusemynthe Skrevet 1. mars 2008 #3 Skrevet 1. mars 2008 Skjønner at det er irriterende. Men PRØV å ikke ta det ut på gutten. Sett grenser ved å åpne døra og si at i dag passer det ikke. Men vær hyggelig mot han når han først får være hos deg. Synes det høres ut som at han trenger positiv voksenkontakt. Barn som ikke har det lett hjemme kan godt "overleve" på en person som ser dem i et annet lys. Min eks fortalte at han husker så godt en dame fra barnevernet som var innomn 2 (!!!) ganger i en periode i livet hvor han var veldig alene om å ta seg av brødrene sine og sin mor - og den dame klarte å få han til å se positivt på seg selv - tross den håpløse situasjonen han var i. Likevel har du jo krav på privatliv og muligheten til å velge når du vil ha besøk, ikke misforstå. Men da er det bedre at du åpner og sier klart i fra, og kanskje avtaler en gang det passer. Mener ikke at gutten er ditt problem - men vær klar over hva du kan bety for gutten. Det er mora som har problemer, det er hun du må "ta fatt". Og det trengs tydeligvis - særlig hvis hun ikke engang klarer å forstå helt klare meldinger. Good luck!
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 1. mars 2008 #4 Skrevet 1. mars 2008 Kanskje du skulle prøve å finne ut av om det er en grunn til at gutten ikke ønsker å vær hjemme? Høres for meg ut som at han faktisk søker voksenkontakt på et vis... prøv å prat med ham og be ham fortelle litt om seg selv, for eksempel. Venner, skole... vis litt interesse, for det hender det ligger noe bakenfor når et barn kommer igjen og igjen....
babysjuk82 Skrevet 1. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. mars 2008 En grunn til at han kommer hit,e at han ikke har noen og leke med.og det virker som mora liker og ha fri. Må ofte si nei og ja.da kommer han tilbake om 10min etter.vet ik jg,må vel flytte snart.
tryde Skrevet 1. mars 2008 #6 Skrevet 1. mars 2008 nei vet du hva.. har du funnet en mann med barn fra før må du også lukke opp døra for barna hans. du kan ikke si nei til en gutt som vil komme hjem til pappaen., huset til pappan er også hans hjem.
togutter-08og10 Skrevet 1. mars 2008 #7 Skrevet 1. mars 2008 Jeg skjønner at dette kan være irriterende. Prøv med motsatt mynt. Send ungene dine over til henne, si du skal i butikken og bli borte 15 min... Kanskje hun skjønner tegningen da. Uansett må dere ta en prat og du kan si til henne at du blir sliten av at hun hele tiden sender ungen over til deg..Når det gjelder den ungen så har han vel skjønt at det er hyggeligere hos dere enn hos moren som ikke er intr. Synd på gutten.
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 1. mars 2008 #8 Skrevet 1. mars 2008 *Gikka* Tror du har blanda noen innlegg nå? Hun sier ikke en plass i innlegget sitt at det er hennes mann sine barn hun nekter og komme.. Er ungen til naboen som konstant er hos henne som hun ikke vil ha inn heeeele tiden.... Og til HI ta deg en ordentlig prat med mora til ungen, si rett ut at du synes det er slitsomt at ungen hennes er hos deg til enhver tid... Ikke rett at du skal sitte "barnevakt" for hennes unger..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå