geri Skrevet 1. mars 2008 #1 Skrevet 1. mars 2008 Hei alle flergangsfødende:)) jeg venter nr.3 26.mars. Tre jordmødre jeg har snakket med sier at den 2. fødselen som oftes er den letteste? Hva er deres erfaring på dette? Og er det lettere å føde jenter enn gutter? det mener nemlig min mor som fikk en gutt etter oss tre jentene?? Anyone...
Hilde :) Skrevet 1. mars 2008 #2 Skrevet 1. mars 2008 heisann. jeg har født 2 gutter og ei jente. 3 fødsel var veldig lik 2 fødsel mener jeg å huske.. brukte like lang tid fra riene kom til de var født... gikk veldig fort med begge.. kan ikke si jeg merket noe forskjell på at det var gutt el jente heller.. tror ikke det er så mye forskjell.. Venter nå gutt nr 3.. spent på om fødselen går like fort og greit som med de andre.. Du må ha lykke til..
nr 4 er her<3 Skrevet 1. mars 2008 #3 Skrevet 1. mars 2008 min andre fødsel gikk veldig veldig fort..en enkel å grei fødsel..med nr 3 gikk vannet hjemme å fire timer etterpå var gutten ute=)må si gutten var verre en jentene men d var kansje for at han var litt større..sikkert forskjellig fra person til person=)
sekstisjuer Skrevet 1. mars 2008 #4 Skrevet 1. mars 2008 Jeg har født gutt, jente, gutt og jente. Fødsel nr. to gikk på under timen. Fødsel nr. tre slet jeg med (7 timer), men da gikk ikke vannet som med de andre tre. Fødsel nr. fire gikk nesten like fort som fødsel nr. to. Med andre ord - mine jenter kom som noen raketter, mens guttene tok det lenger tid med. Venter gutt nå, så jeg må kanskje belage meg på litt lenger fødselsforløp denne gang. Min jordmor sier også at jentene kommer fortere enn guttene, så det er sikkert noe i det. Jeg kom også som et skudd, mens min mor sleit med mine brødre.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2008 #5 Skrevet 1. mars 2008 Først og fremst, så tror jeg hver fødsel er ulik. At jenter er lettere enn gutter, at små babyer er lettere enn store, at nummer to er letter enn nummer tre osv gjelder i beste fall bare generelt, og trenger ikke ha noen ting å si for den enkelte person. Men OK, jeg gir mitt lille innspill: jeg synes ikke jenter er noe "lettere" enn gutter. Jeg har født jente, gutt, gutt, jente, og den siste var definitivt verst. Den tok også lengst tid (33 timer fra start, hvorav 16 aktive og fryktelig vonde), og hun var mindre enn guttene har vært. Så for min del stemmer ikke den teorien, i hvert fall. Men nummer to var den klart letteste og greieste fødselen, det er jeg enig i. Nummer tre var hakket verre, og tok litt lengre tid, men det gikk noenlunde greit det også. Og sånn for å avslutte, så har jeg overlevd alle sammen, uansett tidsbruk og smerter, hehe;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå