Anonym bruker Skrevet 1. mars 2008 #1 Skrevet 1. mars 2008 Noen som har baby som ligger i seteleie? å når fikk dere sjekket dette på sykehuse? Begynner å kjenne at jeg er litt nervøs, 35 uker på vei idag!!
Gollegompen Skrevet 1. mars 2008 #2 Skrevet 1. mars 2008 Hei. Er 35 uker i dag eg også, og min sitter så fint Skal på vanlig kontroll i uke 36 og hvis han da sitter blir eg henvist til sykehuset for samtale og sjekk. Da blir det vel bestemt om man skal prøve å snu h*n, ta keisersnitt eller føde med h*n i seteleie. Tar det helt med ro med hele greiene. Eneste eg ikke ønsker, er at de skal prøve å snu på han. Er vondt bare jordmor eller lege kjenner på magen, så det har eg lite lyst til. :/
Mamma mø har snart 2 ♡ Skrevet 1. mars 2008 #3 Skrevet 1. mars 2008 Min sitter også, er like langt på vei.. skal til jordmor neste mandag, å da blir jeg henvist til sykhuse om ikkje han har snudd seg:) å da blir de snuing elr ks, siden jeg er så liten ble de ikke et alternativ å føde i seteleie!
wennis Skrevet 1. mars 2008 #4 Skrevet 1. mars 2008 Jeg hadde min i "stjernekiker"posisjon, med nesa utover altså. Fikk tips om denne websida der en kan se øvelser en kan gjøre for å hjelpe babyen til å finne riktig posisjon. Jeg har gjort øvelsene som gikk på posterior som det heter og det har faktisk hjulpet. Dvs. vet jo ikke om det er jeg eller baby som har æren:) Men en dag etter jeg hadde gjort øvelsene så var det et himla liv i magen, og etter det kjentes bevegelsene annerledes ut. Så på ul nå at hun ligger "riktig":) Tror det står om seteleie her: http://spinningbabies.com/index.php?option=com_content&task=view&id=25&Itemid=32 forhørte meg om øvelsene meg jm og hun mente det hørtes ufarlig ut. Men sikkert grteit å spørre deres egen for å være sikker.
Katharina88*Angelica08 Skrevet 1. mars 2008 #5 Skrevet 1. mars 2008 35 + 3 Her.. også i seteleie.. Førstegangs.. Er vel ikke no å bekymre seg for? ..Jeg tar det helt med ro.. Ungen snur seg nok;)
Piken på landet Skrevet 1. mars 2008 #6 Skrevet 1. mars 2008 Er også i uke 35, og vesla snudde seg i seteleie igjen i går. Trodde hun hadde funnet roen med hodet ned, men det hadde hun altså ikke :-) Satser på at hun snur seg igjen, viss hun ikke har gjort det til neste kontroll så blir jeg vel henvist til ul. Jeg er ikke så bekymret om hun ikke snur seg heller jeg, da blir det planlagt ks i så fall. Syter ikke mer med det enn normal fødsel. Faren for at det ender med akutt keisersnitt med setefødsel er jo absolutt til stedet, og da er det bedre med planlagt. Men det blir spennende fremover å se hva hun bestemmer seg for :-)
mamma`n til gullgutten Skrevet 1. mars 2008 #7 Skrevet 1. mars 2008 Har en en gutt som sitter godt på rumpa enda, er nå 36+6. skal på sykehuset på mandag for å sjekke med ultralyd og ta røntgen av bekkenet for å sjekke "målene" om jeg kan føde vaginalt eller må ta keisersnitt. Jeg har bestilt time hos en akupunktør på tirsdag for å ta snubehandling med nåler og moxa et eller annet. Her skal det ikke være noe uprøvd. Håper han vil snu seg, men er forberedt på å føde i seteleie. Håper jeg slipper å bli snittet opp........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå