Gjest calendulac Skrevet 1. mars 2008 #1 Skrevet 1. mars 2008 Vi har to barn med drøyt 3 års mellomrom. Ønsker meg tre barn, men lurer litt på om det er lurt å vente noen år nå, slik at det ikke er 3 små på en gang. Syns det er mye jobb som det er nå, samtidig som det selvsagt er mest glede:) Er det noen tre- (eller flere) barns mødre/fedre her som vil dele erfaringer mht aldersforskjell? Min yngste er nå 20 mnd gammel, mens eldste er 4 1/2 år.
Sånn kan det gå Skrevet 1. mars 2008 #2 Skrevet 1. mars 2008 Synes for min del i underkant av to år mellom barna er perfekt uansett hvor mange man har. :-) For deg vil jo aldri bli spesielt tett så om jeg var deg ville jeg satt i gang nå så det ikke blir så veldig stor forskjell.
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 1. mars 2008 #3 Skrevet 1. mars 2008 Har ikke tre enda. Venter nummer tre om noen måneder. Da vil eldste være 5 og yngste rett over 3. Blir mye jobb med 3 små men jeg gleder meg=) Må si at det er viktig at du har de to andre i barnehage når du blir gravid med nestemann. Har begge mine hjemme og kjenner at det er alt for tungt for kroppen min. Må nok bare skaffe dagmamma eller barnehage nå. Hadde tenkt å vente med det til høsten, men vil ikke risikere noe med babyen heller. Tror det vil gå veldig bra når babyen er her. Men det blir jo ting som blir vanskligere da. Bilen vår en egentlig litt for smal i baksetet for tre bilbarnstoler. Det blir nok ikke mulig å dra utenlands så ofte som vi gjør nå. Er på tur flere ganger i året nå, men det blir nok vanskelig med 3. Hadde nok satset på at yngste skulle være mellom 3-3 1/2 år når neste kommer. Vil ha de tett jeg så alle har glede av hverandre.
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 1. mars 2008 #4 Skrevet 1. mars 2008 Jeg må si at jeg synes du er utrolig sprek som har orket å gå gravid 8 ganger. Hadde ikke klart det, dett blir absolutt siste. Orker ikke et svagnerskap til, dette svagnerskapet er så tungt. Men ellers må jeg si meg enig i at i underkant av 2 år er bra aldersforskjell. Ble litt lenger denne gangen da men, men
MammaTil-3-Prinsesser=) Skrevet 1. mars 2008 #5 Skrevet 1. mars 2008 Hei =) Synst bare du skulle kjøre på jeg.. Blir jo ikke så kjempetett uansett. Det sies jo at jo mindre barna er når de får søsken,jo mindre blir de sjalu også.. Det har ialfall vi merka. Har sjøl tre barn på 3 år og 4 mnd og det har gått over all forventning. Har hatt de hjemme alle tre heile tia, og vi koser oss m det. Men nå har jo jeg vært veldig heldig og hatt lette svangerskap da. Har uansett bare positive erfaringer med tre tette, og merker veldig godt nå at snuppa på tre og snuppa på to har masse glede av hverandre og kan leke og leke sammen. Deilig! Uansett hva du velger så må du ha lykke til =)
Fire småtroll Skrevet 1. mars 2008 #6 Skrevet 1. mars 2008 Jeg har tre barn, eldste er 6,5 år, mellomste 4 år og minste 9 mnd. De to eldste synes jeg det var mye jobb med når de var små, to som trengte hjelp til alt stell, påkledning, matlaging osv.. Var spent på hvordan det vill bli med nr tre, men det har gått så utrolig fint! Eldste fylte 6 år uka før hun ble født og mellomste var nesten 3,5 år. Begge ganske så selvhjulpne, store og flinke gutter. Men det morsomste var nesten hvor mye glede de hadde av å få en baby, hvordan de fulgte svangerskapet, så nysgjerrige. Og når den lille ble født var de bergtatt fra første stund, de blir aldri lei av å leke med og aktivisere henne, har henne på fanget og ligger ved siden av henne på gulvet. Ingen får frem sånne smil og sånn latter hos henne som de to store brødrene. Overhodet ingen sjalusi heller, de to store har jo hverandre... Så hos oss var det helt perfekt å få tredjemann da mellomste var 3,5 år, selv om jeg selvfølgelig blir sliten av og til har det vært så utrolig mye lettere denne gangen enn forrige. Jeg koser meg så mye mer med babytid og permisjon denne gangen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå