Gå til innhold

Spiser dere vitamintilskudd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Brukte Gravid de tre første mnd, men sluttet med de etter 12 fullgåtte uker. Legen nevnte ikke noe om vitaminer, bare at jeg skulle slutte med folat. Omega-3 kunne jeg ta med det var ikke "påkrevd". Tror hun nevnte noe om at jeg ikke skulle ta jern...hvorfor? Stemmer dette? Jernlager på 32.

Hva tar dere hvis dere tar noe? Bruker kun Omega-3 kapsler nå jeg, og en slurk SanaSol i blant. Namnam! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei hei :)

jeg fikk også beskjed av legen min å slutte med folat etter 12 uke men da i stede ta tran/omega3 i tilleg til jern tabletter ut sangerskapet. han begrunnet dette med at i disse mnd tar barnet til seg mye vitaminer og da kan det gjerne bli litt lite til overs til oss gravide :) har du for lite jern ka dette føre til svimmelhet og i verste fal besvimelse..... håper du fikk svar på det du lurte på :) husk også å få i deg melke produkter ellers vil barnet ta kalk fra "knoklene" dine fortalte legen meg :)

Skrevet

Har akkurat begynt å ta litt b-vitamin i dag. Men ellers har jeg ikke tatt noe. Vel, folat i starten da. Ellers ingenting.

Ang. jern, så har jeg ganske lavt jernlager, eller jeg ligger overfor grensen til det normale, men bare såvidt. Men legen min mente også at jeg ikke skulle ta jerntabletter :)

Skrevet

Jeg tok Gravid-vitaminer til ca 14 uker, i tillegg til jern. Nå tar jeg jern, c-vitaminer (når jeg ikke har juice i hvert fall, jern tas best opp sammen med c-vitaminer) og trankapsler. Jern tar jeg fordi jeg har litt for lite, og legen sier jeg skal fortsette med det. Jeg spør han hver gang jeg er der om jeg skal fortsette, for jeg har hørt at det ikke alltid er bra / nødvendig, men foreløpig tar jeg altså det...

Skrevet

Jeg tok også gravid før jeg ble gravid og de 3 første månedene jeg var gravid. Tok også omega 3 isammen med gravid. Har fortsatt med omega 3 og tar også vitamineral piller, så jeg får i meg alt av vitaminer hvertfall. Jeg tar ikke jern tilskudd, har ikke lavt jern innhold i det hele tatt. Trenger heller ikke B-vitamin tilskudd. Får dekket alt i mulitvitamin pillen. Jeg økte dosen med omega 3 til to kapsler om dagen, og da ble huden ikke så tørr, så det var jo bra.

Skrevet

Jeg venter tvillinger og fått beskjed om ikke å ta noe ekstra utenom tran. Har jernlager innenfor grensen og fått streng beskjed om da ikke å ta ekstra jern...

Skrevet

jeg tar vitamintilskudd og omega3. jern er lurt of ta da man ofte kan få lavere jernnivå når man er gravid. jeg bruker også jerntabeletter men har brukt dette fra lenge før jeg ble gravid da kroppen min ikke tar op jern på rett måte..

Skrevet

Tror man bør sjekke med legen før man tar jern altså! Finnes det noe vitamintilskudd uten jern? Dobbel dose SanaSol kanskje?

Skrevet

Jern, vitamintabletter og omega3

Skrevet

Tar mulitivitaminer og ekstra c-vitaminer.

Skrevet

Slutta med folat etter 12 uker. Tar nå omega 3 og c-vitamin. Satser på at legen melder fra om jeg må gjøre noen forandringer der=)

Skrevet

Sanasol, probiotika mage daglig, ellers så prøver jeg og holde ett noen lunde okei kosthold og få vitaminer og tilskudd gjennom det..

Probiotika mage anbefales,,,har ikke vært plaget med hard mage en eneste dag, og er nå 26+6, og etter at jeg begynte med det ble gassen i magen bedre, nå kommer det stortsett i form av en rap;)) hehe...

så lenge blod% din er normal er det ikke nødvendig å ta jerntilskudd.

Er lett plaget med ødem under svangeskap, men etter tips fra tidligere gravid venninne begynte jeg å ta Nefrosan, det er vanndrivende kapsler som samtidig forbygger mot urinveisinfeksjon. Dette har hjulpet meg å holde ødemansamlingen i sjakk... og det kan trygt tas av gravide. Fås kjøpt på helsekost.

Skrevet

Tar vakr fra møllers jeg:p

Er så mye der som er kjempe bra for oss gravide,så hvorfor ikke:)

Dessuten har huda mi blitt mykere og neglene sterkere:p Kommer til å fortsette på de en gooooooooooood stund etter småen har kommet ut også:P

Skrevet

Hvor kjøper man probiotika? Det er vel også bra for babyen har jeg hørt. Men trodde man bare kunne ta det via biola jeg, og det klarer jeg ikke drikke. Får høre om det finnes kapsler av det da!

Skrevet

Her går det i Omega 3-multi og Folat hver eneste dag. Omega 3 har vist seg å være fordelaktig ift fosterets utvikling og folat forebygger jo ryggmarksbrokk og nevralskader. Det er ingen som har sagt til meg at jeg skal slutte å ta folat. Jordmor og lege sier at kroppen vil støte ut det som blir for mye vitaminer.

Noen gravide bør/må ta jerntilskudd. Når man er gravid øker produksjonen av blod og sammen med at babyen tærer på våre ressurser, kan det føre til jernmangel hos gravide.

Det er aldri galt å ta vitamintilskudd =) Jeg kommer til å fortsette med det ihvertfall ut svangerskapet. Etter fødselen kommer jeg nok til å kutte ut folat, men Omega 3-multi vil jeg nok fortsette med.

Skrevet

Hele familien her spiser vitaminbjørner ;) Jeg tar også omega 3... Spiser dessverre alt for lite fisk, så derfor tar jeg litt av juksevarianten.

Skrevet

Jeg tar Omega 3 (udos choice) og en del multivitamintilskudd og fiber. I tillegg tar jeg også probiotika (Vita Biosa) som jeg kjøper på helsekost. Alltid godt for tarmen, og har nesten ikke treg mage i hele tatt! :)

Spiser også generelt sunt og variert, men tror vi bare har godt av litt ekstra tilskudd, siden maten ikke alltid inneholder det den skal. Dessuten kan det være vi ødelegger en del av vitaminene hvis vi ikke tilbereder maten riktig. Og jeg innrømmer gladelig at jeg ikke har altfor mye kunnskaper om akkurat dét!!!

Kjenner at jeg har fått en energiboost nå, etter at jeg begynte å ta vitaminer igjen, og jeg er i uke 28.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...