Gå til innhold

Rikshospitalet vs Ullevål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger mange innspill.

Må velge fødeplass straks. Hadde egentlig landet på Riksen, men min mann nevnte noe om hotellet på Ullevål, at det var koselig å få bo sammen alle tre.

Mine spørsmål:

*hvilken oppfølging får man på hotellet? Får man avlastning og hjelp til amminga der også, eller er barsel bedre på dette?

*er det større sjans for å bli avvist på fødedagen ved et av sykehusene?

*havner alle barselkvinner på hotellet på Ullevål?

Hva ville dere valgt? Er førstegangsfødende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber på riksen og valgte Ullevål. Nettopp pga pasient hotellet. Utrolig deilig å få eget rom m/bad, sofa, TV etc hvor dere kan kose dere alle 3. Det er en egen etasje på pasienthotellet som er forbeholdt nybakte foreldre, og det er jordmødre der hele tiden. De kommer innom rommet minst en gang om dagen og hører hvordan det går, i tillegg til at du kan plinge på dem, eller gå bort på kontoret dems i enden av gangen. I tillegg er det samtale møter hver dag hvor man prater om amming, fødselen etc.

Vi koste oss masse der, og følte oss veldig trygge, Hadde litt problemer med ammingen og fikk masse hjelp!

Har en venninne som lå på barsel og måtte gjøre alt selv for det, men i tillegg å dele rom med 3 andre. Så det var alltid en unge som gråt om natta etc.

Man får rom på pasienthotellet med mindre du hadde noen komplikasjoner som gjør at du trenger ekstra oppfølging etter fødselen.

Skrevet

Høres jo kjempedeilig ut. Men har hørt så mye om folk som blir sendt videre til Ahus eller Bærum den dagen de skal føde. Dette er det kanskje ikke så mye av lenger pga av søknad om plass?

Skrevet

vi søkte ullevål, men det var mye fordi jeg tror man må være jævli' tidlig ute for å få plass på riksen!!! hvilken uke er du i? vet folk har søkt riksen fra uke 7 og sånn! men blir hyggelig med hotellopphold med nybakt far håper jeg:)

Skrevet

Søkte begge steder ca uke 9 eller 10. Fikk plass begge steder, men må velge snart slik at evt andre kan få den plassen jeg ikke velger :)

Skrevet

aha ja da er det verre:)

har bare hørt positivt om riksen siden de har en liten fødestue, men der er ikke hotellet da.Men ullevål er jo en travel stor plass, og det er jo ikke sikkert du kan bo på hotellet engang...tror jeg ville gått for riksen Lykke til med valget!

Skrevet

Takk for mange svar :)

Må nok tilbringe litt tid i tenkeboksen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...