Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Blir ikke helt klok på dette.. Kanskje noen kan hjelpe meg?

Fikk konstatert lave jernlagre hos legen ved første kontroll og han skriver i brev at jeg ska ta jerntilskudd i form av tabletter som fås uten resept i noen måneder. Jeg har nå i ca 1,5 mnd tatt Hemofer.

Var hos jordmor nå i uken (er på et annet sted enn der legen holder til)og da jeg fortalte at jeg har lave jernlagre sa hun at hun syntes jeg skulle ta noe sterkere enn Hemofer og hun foreslo Niferex enterokapsler. Så jeg kjøpte de. Leser på pakningsvedlegget til Niferex at man alltid skal fortelle legen om man bruker annen medisin, også slikt som ikke er på recept, naturlegemidler og sterke vitaminer og mineraler. Da lurer jeg på hvordan det er med folsyre i forhold til dette..Min siste mens første dag er 9.nov. Jordmoren jeg var hos nå på onsdag som var mente at jeg nå kunne slutte med folsyre men jeg har lest et sted at det anbefales å ta det hele graviditeten og mens man ammer. Var hos en gynekolog for 2 uker siden og han spurte om jeg tar folsyre og omega-3 så da virker det jo på han som om det fortsatt var viktig med folsyre..

Ganske forvirret. Håper noen kan hjelpe meg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jordmor sa til meg at eg kunne slutte med folsyre når eg var i uke 13.

Tar sånn triplex kosttilskudd fra vitaplex hver dag. Multivitamintabletten der inneholder litt folsyre, ca halvparten av det en vanlig folsyretablett inneholder. Regner med det holder...?

Jern vet eg ikkje så mye om siden eg ikkje har noe problem med det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...