Gå til innhold

Hvordan vasker dere parketten??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører at en skal vaske den minst mulig.. men den blir jo skitten den også som andre gulv. Grønnsåpe må en i hvertfall ikke bruke sier svigermora mi..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

putter den i vaskemaskina...

Jeg bruker grønnsåpe, hvorfor skal ikke det brukes?

Skrevet

dette maser min mormor også om, de har nett lagt ny parkett. på barket skal en kun bruke varmt vann med lit salo i vist, bruker en grønnsåpe så legger den ett belegg på parketten, og over lengre tid blir en da stygg. ikke vett jeg, en har jo vaskt med grønnsåpe i alle år. selv har jeg laminat shipsgulv, vasker med den hvite ajaxen jeg;) lukter sååå godt;)

Skrevet

Hun sier det kan ødelegge parketten..ikke vet jeg, men hun har jobbet med renhold i endel år da. Hun er helt anti-grønnsåpe..

Jeg har kjøpt en sånn jif pakke med våtmopp til, men synes den setter merker på gulvet når jeg har vasket. Kan se hvor en har dratt vaskekosten rundt.

Skrevet

Omtrent slik:

Støvsug gulvet først og vask deretter over med en klut oppvridd i håndvarmt vann med milde vaskemidler.

Vasking skal utføres med et godkjent vannbasert og pigmentfritt vaskemiddel for parkett.

Bruk ikke skurepulver eller vaskemidler tilsatt ammoniakk..

Grønnsåpe må ikke benyttes, da dette legger igjen et lag av fett.

Bruk aldri for mye vann ved rengjøring. Bruk alltid en godt oppvridd klut og hell aldri vann direkte på gulvet. Tørk opp vannsøl umiddelbart, la aldri vann ligge på gulvet.

Ved rengjøring anbefales mopp, myk børste, eller støvsuger.

Beskytt parkettgulvet for sand, småstein og vann spesielt.

Ved alle utsatte partier som for eksempel inngangspartier, hall o.l må det plasseres vannabsorberende matter.

Ved ekstra utsatte områder med høy besøkelsesfrekvens bør det plasseres avskrapningsmatter.

Riktig vedlikehold sikrer lang levetid og finish.

Bruk aldri bonevoks på et parkettgulv som er lakkert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...