gla nr to Skrevet 1. mars 2008 #1 Skrevet 1. mars 2008 hvor mye penger har dere å bruke på mat, klær og drivstoff når alle regninger er betalt? Vi har ca 6-7000 å leve for med et barn og to barn på besøk av og til. Syns det er vanskelig å få pengene til å strekke til.. Er dette lite eller?
lenej :o) Skrevet 1. mars 2008 #2 Skrevet 1. mars 2008 om du syns det er lite, så er det vel for lite - for deg da..
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 1. mars 2008 #3 Skrevet 1. mars 2008 Tror vi har rundt 13000 når husleie, strøm, barnehageutgifter og andre regninger er betalt. Syns 6-7000 var lite ja. Vi har IKKE god råd for å si det sånn. Jeg er student.
Turtelduen Skrevet 1. mars 2008 #4 Skrevet 1. mars 2008 Var veldig lite ja... Har betalt ned på lånet 25 000 nå i denne mnd. Og det er etter at faste utgifter er betalt. (lånet betaler vi som vi vil på siden vi har fleksilån, så det er liksom ikke i samme bunke som faste utgifter) I tillegg kommer maten og div. Og sist mnd var dette på 14000...
Sjefsmegga Skrevet 1. mars 2008 #5 Skrevet 1. mars 2008 Vi har ca 20-25000 igjen etter alt det faste er betalt..føler ikke vi lever i overflod, men så bruker vi ca 10 000 i mnd på oppusing også... Skjønner at det blir tøft med 6-7000 ja....det meste koster...
gla nr to Skrevet 1. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 1. mars 2008 heergud ka jobbe dokker med eller? dokk må jo tjen fett
Zyan Skrevet 1. mars 2008 #7 Skrevet 1. mars 2008 hehe, får litt bakoversveis her jeg og, sitte igjen med så mye etter faste regninger osv.
Gemini77 Skrevet 1. mars 2008 #8 Skrevet 1. mars 2008 Vi har rundt 20.000 kr igjen og alt blir borte!!
Sjefsmegga Skrevet 1. mars 2008 #9 Skrevet 1. mars 2008 Jeg går hjemme på tygd faktisk ( er sjukemeldt), mens han jobber MYE...og så har vi lite lån på husene ( vi har to, skal leie ut det ene snart og vil da sitte igjen med enda litt mer)...tjener ikke mer en en vanlig familie...ca 35-40 000...alt etter hvor mye han jobber...
Gjest Skrevet 1. mars 2008 #10 Skrevet 1. mars 2008 Shit, hva er det dere jobber med? Bør burde yrke jeg, skjønner jeg.
GuttemammaX3 Skrevet 1. mars 2008 #11 Skrevet 1. mars 2008 Jeg er alenemor, og selv om jeg har lån på hus og ellers ganske høye utgifter, sitter jeg igjen med mellom 10 og 14 000 når alle faste utgifter er betalt. Dette kun til meg og min sønn. Jeg klager ikke, men har heller ikke "penger i overflod". 6-7000 til så mange mennesker synes jeg hørtes ut til å være veldig knapt.
Gemini77 Skrevet 1. mars 2008 #12 Skrevet 1. mars 2008 Tjene fett?? Er vel vanlig for utdannede mennesker å tjene 400.000-450.000 kr hver. Det får man som regel utbetalt rundt 25.000 kr hver i mnd avhengig av hvor mye fradrag man har på skatten. Så vi får utbetalt rundt 50.000 kr tilsammen. Så har vi rundt 30.000 kr i faste utgifter, og sitter da igjen med 20.000 kr.
Gjest Skrevet 1. mars 2008 #13 Skrevet 1. mars 2008 Det kommer vel an på hva du jobber med. Jeg tre års høyskoleutdanning, og kommer neppe til å noengang tjene 400-450 000 kroner. Med mindre jeg tar videreutdanning da, noe jeg burde.
Sjefsmegga Skrevet 1. mars 2008 #14 Skrevet 1. mars 2008 Pluss at det kommer barnetygd osv også på toppen da..så reel inntekt er da ca 40-45 000..
~\/ero~ Skrevet 1. mars 2008 #15 Skrevet 1. mars 2008 Vi har igjen 4-5000 etter at alle regninger o.l er betalt. Vi er to voksne og et barn. Litt vanskelig og få det til å strekke til noen ganger. Blir veldig knapt i slutten av månden. Synes 6-7000 er lite hvis dere har to barn der i tillegg noen ganger. Egentlig lite uansett men.
Gemini77 Skrevet 1. mars 2008 #16 Skrevet 1. mars 2008 Selvfølgelig Trubbel. Men høres ut som 400-450.000 er helt utrolig. Det er jo en ganske vanlig lønn, og verken jeg eller min samboer syns vi tjener bra. Snarere tvert imot. Man må ikke være hjernekirurger for å tjene 400.000 kr.
Gjest Skrevet 1. mars 2008 #17 Skrevet 1. mars 2008 Neida. Men gjennomsnittslønnen i Norge er vel rundt 350 000 kroner, så da vil jeg jo si at 400-450 00 er veldig bra. Men helt sinnsykt utrolig er det kanskje ikke. Hehe.
Gjest Skrevet 1. mars 2008 #18 Skrevet 1. mars 2008 Er ikkje normalt å tene 400-450000 her eg kjem ifrå ihverfall. Her er gjennomsnittslønna per år rundt 300 000, sjølvsagt finst det mange som tjener ein del meir, kjem an på kva yrke det er snakk om. Hadde eg sitte igjen med 6000-7000 etter at alt var betalt hadde eg hatt det veldig greitt. Det er eit barn og meg.
Sjefsmegga Skrevet 1. mars 2008 #19 Skrevet 1. mars 2008 Samboeren tjente i fjor 600 000, han har yrkesfaglig utdanning, men han har jobba MYE. Skulle han ha jobba vanlig så hadde han tjent 350 000- 400 000...
fox`y Skrevet 1. mars 2008 #20 Skrevet 1. mars 2008 vi har 2-3000 vi å handle for når alle faste utgifter er betalt. å vi er 2 voksne og 2 barn.. vanskelig å få d til å strekke til,men sånn er d no bare da... kunne godt ha tengt å ha mere,men d får bli ettervert.
silje-Thea 010108;) Skrevet 1. mars 2008 #21 Skrevet 1. mars 2008 tror vi har igjen ca 15000 å bruke på det vi vil etter regningene er betalt jeg. men nå har ingen av oss utdanning noe spes utdanning da..
gla nr to Skrevet 1. mars 2008 Forfatter #22 Skrevet 1. mars 2008 4-450000 er ikke vanlig inntekt vil e tro, vi har mye utgifter, snur og vender på pengene og unner oss sjelden noe spesielt.
Tyra79 Skrevet 1. mars 2008 #23 Skrevet 1. mars 2008 Det kommer jo helt an på yrket det!! Jeg er lærer, og med mine snart 5 års høyere utd (driver ned etterutd nå) har jeg LAAAANGT igjen til 400.000!! Det til tross for nesten 8 års ansenitet! Så jeg ser tydelig det at jobber i det offentlige er underbetalt i forhold til det private. Arbeidsdagen min strekker seg fra 7.30- 15, så er det påan igjen med retting og forberedelser etter at ungene er i seng kl 19, så feriene mine tar jeg med GOD samv! Når det er sagt, stortrives jeg i jobben og i kontakt med elevene, så penger er ikke alt! Men er ikke fremmed for å skifte beite med tiden!
Gemini77 Skrevet 1. mars 2008 #24 Skrevet 1. mars 2008 Selvfølgelig kommer det an på yrket!! Det jeg prøver å si er at man ikke må være adm dir i et selskap eller jobbe døgnet rundt for å sitte igjen med 20.000 kr i mnd, Det er mange jobber som man tjener over 400.000 kr i. Forøvrig er jeg også ansatt i det offentlige, og tjener over 400.000 kr.
Sjefsmegga Skrevet 1. mars 2008 #25 Skrevet 1. mars 2008 Spørs hvor mye man jobber..de fleste kan glatt jobbe litt mer hvis de ønsker/trenger mere penger. Er vel kun de i høytlønte jobber som tjener såpass godt uten å jobbe vesentlig mye overtid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå