enpå3ogenpå1 Skrevet 1. mars 2008 #1 Skrevet 1. mars 2008 gutten min er 14 uker og har vært så løs i magen i flere dager nå. Han får bare flaske og nå når han er sulten og ser flaska begynner han i illskrike? Vil ikke ha. Vrenger seg vekk. Det er helt håpløst å få i han mat, det blir bare gråt. Og så gråter han så mye at han blir utslitt og nesten sovner.....og da klarer jeg å lirke inn flaska. Så han får i seg litt mens han sover. Han gråter endel utenom mating og. Er ganske utilpass. Hva i all verden er galt? Ikke feber. Ikke for varm eller kald heller. Og bæsjen hans - som før var fin fin konsistens er nå bare flytende og sur (han blir så sår i rumpa) og han bæsjer sikkert 10 ganger i døgnet. Virker nesten som om han ikke klarer å holde på noe. Og sånn har han ikke vært før. Noen som har noen tips? Begynner å bli sliten her.......
enpå3ogenpå1 Skrevet 1. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. mars 2008 men han har fått MME siden han ble født. Har vekslet på Nan og Hipp. Kan de få melkeallergi sånn helt uten videre? Helt plutselig etter 14 uker?
Gossip Girl Skrevet 1. mars 2008 #4 Skrevet 1. mars 2008 Hvordan blander du MME? Tar du pulveret i ved 70 grader? Har hørt om noen som begynte med det og da fikk babyen mindre vondt i magen. Det er bare å blande i pulveret ved 70 grader og kjøle ned melken i kaldt vann. Ellers kan jeg på det sterkeste anbefale Collett MME. Begge barna mine har aldri hatt verken vondt i magen eller gulpet av dette merket. Håper ikke du har malt i MME da? Da kan de få veldig sterk diaré, bare så du vet det. Et annet alternativ er å bytte smokk på flaska? Hvis han bruker smokk med 2 hull, prøv med 3 hull? Eller omvendt? Eller så kan du prøve et annet flaskemerke. Kanskje han får mye luft i magen, men da ville han vel kanskje ikke hatt diaré da. Du skriver lite om matrutinene deres med flaske, så da er det litt vanskelig å vite hva som evt kan endres på. Det kan jo også hende at han kanskje har fått et magevirus? Da ville jeg ha kontaktet legen. Er jo ingen ekspert eller lege altså, prøver bare å hjelpe basert på egne barns erfaringer. Håper det ordner seg for deg.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2008 #5 Skrevet 1. mars 2008 Hei Sopranos! Når du sier "Håper du ikke har malt i mme...etc." Mener du da i denne spesielle situasjonen? Eller sier du at man generelt ikke skal ha malt i mme? I fall det siste; hvor har du det fra? Det anbefales jo for å holde magen myk. Selvfølgelig ikke nødvendig når man har diare..
enpå3ogenpå1 Skrevet 1. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 1. mars 2008 Sopranos - vi gjør ikke noe annerledes enn vi gjorde før med mme. Koker tuttene og smokker og sterilierer flaskene. Har kokt nedkjølt vann i kjøleskap og koker opp etterhvert som vi da blander i det kalde vannet. Går så fort og greit i forhold til å kjøle ned hver gang. Dette har funket supert hele veien. Men nå er det løs mage og ikke luft eller gulping som plager han. Men nå kan det virke som om det roer seg litt i dag. Han har holdt på maten siden klokka 1230 og da spiste han også greit, uten særlig skriking/ gråt. Så det kan jo hende det har vært et lite virus? Skjønner ikke helt åssen han skal ha fått det men??? Håper det er på vei tilbake til normalen ihvertfall. Men takk for tips uansett! En annen ting - på Collett står det jo blandingforhold til 800 ml. Blander du alt på en gang?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå