Gå til innhold

Hvor mange grader er man når man har feber?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kroppstempratur ligger på 37,så over det er vel feber.Mener å huske at 40 er sykehus sjekk...Eller 41...

Skrevet

Gjelder det også når man er gravid?

Skrevet

Kroppstempraturen din går ikke opp selv om du er gravid,ikke det jeg har hørt ihvertfall......

Men man kan få hetetokter en gang innimellom som gjør at det føles som feber eller kommende feber....

Det er heller ikke farlig med feber,men skal være påpasselig at du ikke går for lenge og den blir for høy...

Ta en paraset om du føler deg for ille,eller at den stiger høyt.

Paraset er noe man kan ta igjennom hele svangerskapet...

Skrevet

Du bør ta utgangspunkt i din normale temperatur når du skal "beregne" feber. Jeg har naturlig en kroppstemp på 36 og noen små og kjenner meg ganske dårlig når jeg passerer 38-39 og vil si at jeg har feber da. (Men ikke mål etter fysisk aktivitet, da stiger tempen noe av det, og er jo ikke "farlig", men naturlig).

Skrevet

over 36,5 Da har du feber.. også når du er gravid.. Går du til 40 ringer du legevakta, da må du sjekkes!

(mamma er ambulanse sjåfør så det her fikk jeg inn med te-skje som liten)

Skrevet

Feber er over 38 grader. Tro meg! jeg har ringt legevakta og sjekka masse nåe jeg lå med feber her i forrige uke. Jeg har temp på 36,4 i normaltemperatur og er jeg over 37 ligger jeg flatt, men man regner ikke feber før over 38 og man behøver ikke å ta paracet før 39, først da er det så høyt at det erpå tide og få ned temperaturen, for babyens del da.

(jeg fikk kjeft av legevakta for å ta paracet når febern var på 39) men det er helt trygt, så føler du deg så dårlig ta paracet :)

Skrevet

vel.. hvis feber er over 36,5, da har jeg kronisk feber.. :)

men jeg mener å ha hørt at iløpet av svangerskapet så stiger kroppstemperaturen våres med en halv grad..? dette pga økt fostervannsmengde eller no.. og det kan nok stemme for min del, for jeg går rundt og er konstant varm.. :P

Skrevet

Det er viktig å ta i betraktning at veldig mange har forskjellig kropstemp generelt. Er ingen gyllen regel på når man har feber, kommer ann på hva din kroppstemp normalt ligger på. Som vi leser blant noen av innleggene her kan det være noen har litt feber når tempen er på f.eks

37,5 og andre ikke....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...