heisand? Skrevet 1. mars 2008 #1 Skrevet 1. mars 2008 må man være to stykker? hva får man for det? hvor gammel må man være? kan man være det for en baby?
Gjest Skrevet 1. mars 2008 #2 Skrevet 1. mars 2008 Nei. Husker ikke, men det dekker ikke utgiftene om barnet er større. Tror ikke det er noen alder. Ja. Men behovet er for større barn. Er svært små barn i fosterhjem er det ofte en permanent ordning. En begynner ofte som besøkshjem, noe som er greit om dere tenker på det. Vi har vært det, og kanskje når barna blir større blir vi det igjen. De ønsker helst at fosterbarnet er yngst. Vi hadde en baby hos oss på avlasting, helt til han ble tre år og de flyttet nærmere familie. Faren var enkemann, og trengte avlasting. Ofte er barna "skadet" på den eller annen måte, og det kan være krevende. Har selv vokst opp i et hjem som har hatt flere fosterbarn, ofte tenåringer. Balubaaaaaa!!!! Men du får mye tilbake, og i dag har mange av dem stor omsorg for mamma og pappa som nå er pensjonister og har bonus barnabarn overalt. En del av dem laget sang til pappa da han var 60, og det var rørende.
Turtelduen Skrevet 1. mars 2008 #3 Skrevet 1. mars 2008 Ikke jeg, men en nær venninne. trenger ikke være to, hun er alene. Hun får over 8000 pr unge. Pluss tillegg for kjøp av klær, utstyr osv... Pluss tillegg for at hun tar ungene med på turer o.l Vet ikke alder, hun er over 30 hun her... Hun ble det da den ene var litt over 1 år... Kan vel være det for baby.
heisand? Skrevet 1. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 1. mars 2008 jeg er snart 24år, kanskje for ung da? har en baby på 7 måneder snart
Turtelduen Skrevet 1. mars 2008 #5 Skrevet 1. mars 2008 Personlig så ville jeg ventet til mine egne unger var større enn evnt fosterbarn... De er veldig krevende, kan være. Det er jo som regel en grunn til at dem skal i fosterhjem... Og den grunnen kan ha gjort mye med et barn...
Gjest ->>- Skrevet 1. mars 2008 #6 Skrevet 1. mars 2008 -Vanligvis skal man være to personer av ulikt kjønn. Unntak gjøres for enslige eller homofile par om dette anses å være til barnets beste. -Satser finner du på fosterhjemsforening.no -Vanligvis over 25. -Ja.
Gjest ->>- Skrevet 1. mars 2008 #7 Skrevet 1. mars 2008 Når du selv har et så lite barn blir du neppe godkjent for noe annet enn ungdom foreløbig. Og da helst om du lever i et parforhold.
Trulte76 Skrevet 1. mars 2008 #8 Skrevet 1. mars 2008 når barna mine blir større, så kunne jeg tenkt meg å være foster hjem. Rett og slett for å hjelpe andre barn. Men nå venter jeg min 3 unge og sambo har en fra før..så tilsammen har vi 4 unger..så har ikke andledning til det nå. Men mine to eldste er jo 6å og 9 år..så når de har blitt store å flyttet ut så er jo bare vår fellese igjenn her da og sønnen hans er 4 år eldre enn den vi venter..og er ikke her så ofte. Så da kunne jeg tenkt meg å tatt til meg et forsterbarn Ikke noe jeg har diskutert med min samboer da hehe...bare noe jeg har hatt lyst til i flere år Vi har vært sammen i 2 år da..så spørs om han er like enig i det jeg vil..men er jo noen år til enda uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå