Gå til innhold

Middagstips til i kveld?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er virkelig sikkerlig matlei.. Her blir det ofte taco,pizza eller noe lignende i helgene. Vil ha noe annet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv min favoritt, mangokylling! mMmmm<3

 

Du tar en hel kylling(grillet) og tar vekk skinnet. Så river du av kjøttet uten bein og brusk og alt det der, i passe store biter (bør ikke være større enn at de ligger fint på en gaffel) deretter tar du 1,5 bokser fløte(samme kass) og blander det til en saus med litt over ett halv glass Mango Chutney(Står der med risen i de fleste butikker) hell det over kyllingen, som ligger i en ildfast form, sausen bør helst dekke all kyllingen, så du kan lage mer saus evt. Oppå her kan du ha skivet paprika (valgfritt) og sett i ovnen på 200 grader til du ser den er ferdig, gyllen på toppen:)

 

Til dette har du ris og hvitløksbaggetter og salat, kjeeempegodt!

 

Litt stress med kyllingen, men er verdt det 110% ! MmMm<3

Skrevet

Men pass på å kjøpe original chutney visst du ikke liker sterk mat:)

Skrevet

Vi skal ha kylling wok med ris til! Det er nam nam:)

Skrevet

I kveld har jeg lyst på "orginal" taco!

Som regel blir det kyllingfajitas, burritos eller noe annet i samme gata, men nå er det lenge sida vi har hatt "vanlig" taco..

 

-ellers er svinefilet (helstekt) med ovnsstekte båtpoteter, salat og bearnaise en slager..

Skrevet

pannekaker, vokk(eh, hvordan skrives det?), lasange m.m.

Skrevet

hadde igrunn lyst på fløtegratinerte poeter, men gidder ikke... :o), så her blir det innbakte pølser....

Skrevet

chiligryte

 

hyl ut om det er interresant med oppskrift..

 

eventuelt kylling i norzolasaus

Skrevet

å du med chiligryta, hvordan gjør du det?

Skrevet

til 4 personer:

500 gram kjøttdeig, 2 løk- brunes sammen

3,5 dl sterk buljong 2 bokser hakkete tomater, 1/2 flaske chilli (heinz sin er veldig god....IKKE den søte) 1 ts hvitløk grovt kvernet, salt, pepper og paprika krydder.. Alt kokes sammen..

Maizena jevning til den blir så tykk du vil ha den.. Bruk den til brune sauser..

Serveres med rømme, revet ost og nachos

Skrevet

oj takk, det hørtes godt ut=)

Skrevet

Lammeskav og hjemmelagd potetstappe med en god rødvin til.

Skrevet

vi skal hente Kinamat, skulle ønske vi bodde sånn til at vi kunne hante sushi.....NAM

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...