Gå til innhold

Flere med to delt livmor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 17 og livmoren er delt i to. Det er ikke en hjerteformet livmor med skillevegg. Det er stor mulighet til å føde for tidlig og keisersnitt fødsel. Er det noen flere som har erfaringer med dette fra uke 17 og fremover når fosteret begynner å vokse og plassen blir liten.

Jeg er så redd for at fosteret skal komme ut så altfor tidlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke delt livmor selv, men min mor har dette. Begge hennes svangerskap gikk helt fint, der den eneste konsekvensen av hennes delte livmor var at hun måtte føde med keisersnitt.

Skrevet

Hei:)

Jeg har to livmor og to innganger..

Jeg har vært gravid ,selv om det endte i krybbedød i mors liv så fødte jeg normalt.

Det gikk veldig bra, ikke noe problem:)

Men det er fare for at mormunnen kan åpne seg tidligere siden livmoren du er gravid i er mindre enn en vanlig livmor.

Skrevet

Jeg har hatt en hjerteformet livmor med skillevegg (har opperert bort veggen nå), legene har alltid kallt det for todelt livmor. Men er din delt helt i to?

Jeg kan jo allikevel fortelle min erfaring. I forige sv.skap fikk jeg blødninger i uke 30. Det viste seg at livmorhalsen bare var 1,8 cm, den skal normalt være 4cm. Jeg ble lagt inn på observasjonspost for gravide. Der lå jeg i 2 uker. Fikk bare lov til å gå opp av senga for å gå på do. Den tredje uka ble jeg sendt hjem, med beskjed om å ta det veldig med ro. Etter en uke begynte jeg å blø igjen, pluss at jeg hadde smerter i ryggen. Dro på sykehuset for å bli undersøkt. Jeg ble sendt hjem igjen siden det ikke var noe fortervann i blodet. Og fikk beskjed om at hvis jeg begynte å blø mer eller hvis smertene ble værre måtte jeg bare komme tilbake. På kvelden ble smertene litt værre, men jeg hadde sluttet å blø. Jeg er en person som helst ikke vil være så mye til bry, så jeg hadde ingen planer om å ringe sykehuset, for det var jo ikke så vondt. Heldigvis for meg og min baby var jeg hos svigermor, som sa bestemt at jeg skulle ringe sykehuset. De ba meg komme inn på sjekk. Da jeg kom til sykehuset hadde jeg 4cm åpning. Det hele endte med keisersnitt fordi babyen lå i seteleie og fordi det var dårlig forterlyd så det hastet med å få henne ut. Alt gikk bra med babyen, selvom hun kom 7 uker fortidlig. Idag er hun seks år ogtrives veldig godt på skolen, ingen problemer med å følge med der :)

Mammaen min jobber sammen med mange leger og gynekologer og de er helt rystet over at jeg ble sendt hjem igjen bare fordi det ikke var noe fostervann. De mener det aldri skulle ha skjedd. Det skal sies at ingen visste at jeg hadde todelt livmor før etter keisersnittet, så jeg fikk ingen ekstra oppfølging, men det får forhåpentligvis du? Du får ha lykke til, det går helt sikkert bra :)

Skrevet

Min livmor er helt delt i to og begg livmødrene er like store. Det er forskjell på skillevegg/hjerteformet livmor. Men det er fare for at barnet blir født for tidlig på grunn av liten plass. Men du som skriver om krybbedød i morsmage, litt treg her:-) Mener du at barnet ditt døde i magen og du fødte et dødfødt barn? Om det var slik så har vel ikke det noe med liten eller delt livmor å gjøre - det måtte være andre årsaker?

Skrevet

Hedda+en til...i sept 08:

Heia:)

Jeg har ikke skillevegg nei,det er to livmor.:)

Og to innganger,men det er egentlig et hull som har en skillevegg,så de har hatt planer lenge om opere bort den,men hver gang jeg skulle inn til operasjon,så viser det seg at jeg er gravid,hehe..

Traumatisk opplevelse du hadde da..

Om det skjer noe lignendes med meg som det skjedde med deg ,så skal jeg stå på mine krav jeg ja..men de vil heller ikke sende meg hjem med min fortid håper jeg(dødfødsel og avslutta svangerskap pluss to livmor )

Jeg får kjempe god oppfølging, med maks 3 uker mellom hver ul..men fremover blir det vel 2 uker eller hver uke mellom hver ul..pluss at de sjekker hver gang mormunnen for å se om den gir tegn til å åpne seg.

Så jeg føler meg godt tatt vare på:)

Hvordan blir det med deg fremover da?

Ser du skal ha en til..

Skrevet

anonym 10.55:

Jeg sa ikke at dødfødselen hadde noe med livmorene mine å gjøre:)

HI spurte om det gikk bra å føde med delt livmor osv..

Derfor jeg skrev at selv om min endte i krybbedød i mors liv ,så gikk det bra å føde normalt:)

Skrevet

Heisann=)

Jeg har to-delt livmor.

Har et barn fra før og venter nr to.

Jeg viste ingenting om denne veggen første gang, varmeget skjev i magen, prøvde og snu han noen ganger for å forhindre keisersnitt, men det var rett og slett ikke plass til dette. Så gutten satt godt inni der, hadde planlagt KS 7-8 dager før ordinær ternin men fikk rier 14 dager før dette igjen så han kom med KS.... Men hadde bekkenet mitt vært en cm større så nhadde jeg kunnet prøve fødsel selv.. men men, alt i alt var svangerskapet mitt helt fint. Ingen problemer av noe slag=)

Lykke til videre og håper alt går bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...